Az F1 elvetette a LED-es kerékborítások bevezetését a 2024-es szezontól
A Forma-1 a sorozat vezetői és a csapatok legutóbbi találkozóját követően hivatalosan is elvetette a LED-es kerékborítások 2024-re történő bevezetésének tervét.
Már évek óta fontolgatják, hogy az autók LED-es kerékborítással jelezzenek extra információkat a rajongók számára, sőt, a szabályokban is szerepelt a lehetőség, hogy ha a technológia készen áll, bevezetik a versenyeken.
A McLaren már a 2021-es Abu Dhabiban megrendezett szezon utáni teszten is kipróbálta a LED-es fényrendszert az autóin, abban a reményben, hogy a szurkolóknak segíthetnének jobban megérteni, mi történik az ülések vagy a verseny alatt.
Mario Isola, a Pirelli autóversenyzésért és F1-ért felelős vezetője szerint a LED-eken keresztül megjeleníthető információk lehetőségei korlátlanok.
„Ha felszereled ezt a [LED-es fényt] és az eszköz működik, akkor azt csinálhatsz, amit csak akarsz. Megjelenítheted a pozíciót, megjelenítheted a logókat, megjelenítheted a köridőt a kvalifikáción, vagy valami ilyesmit. Rengeteg lehetőség van. Megvan a technológia, így könnyű beprogramozni, hogy mit szeretnél megjeleníteni” – mondta a szakember korábban. A LED-ek bevezetésének ötlete miatt azonban az F1 Bizottság legutóbbi ülését követően most visszalépett.”
A 2024-re vonatkozó, felülvizsgált technikai szabályzatból törölték a LED-rendszerek esetleges bevezetését részletező szabályt – ami hivatalosan kizárja a LED-ek játékba kerülésének minden lehetőségét.
Az eredeti 8.18-as cikkely kimondta, hogy „a szükséges technológia rendelkezésre állásától függően, valamint a nézők vizuális tájékoztatása érdekében az FIA kérheti, hogy a 3.13.7. cikkben leírt négy kerékfedél mindegyike legyen felszerelve egy-egy forgó LED-es kijelzőpanellel”.
Bár a technológia fejlődhetett, a LED-rendszerekkel kapcsolatban az egyik legnagyobb aggodalom a lehetséges súlynövekedés volt az autó egy érzékeny területén.
Az F1-ben a 13 colos kerekekről 18 colosra való átállás már jelentős tömegnövekedést váltott ki, az első kerekek 2,5 kg-mal nehezebbek, a hátsók pedig 3 kg-mal nagyobbak lettek.
Egy olyan időszakban, amikor sok csapat küzdött azért, hogy az autóját a minimális súlyhatár alá szorítsa, a LED-rendszerek miatti súlytöbblet egyértelműen nem volt olyan dolog, amit a csapatok szívesen vállaltak volna a továbbiakban.
Forrás: motorsport.com GlobalFerrari: Hiba lenne a riválisok bakui formájára koncentrálni
Rába Ármin
Összes cikk: 334Releváns cikkek
Leclerc pályarekorddal szerezte meg a polet
Günther Steiner: Nem fogom levadászni Daniel Ricciardót
Hamilton csalódott, szerinte nem él a Mercedes W14-ese
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…