Quantcast
Legfrissebb híreink
Az F1 elvetette a LED-es kerékborítások bevezetését a 2024-es szezontól
Fotó: Pirelli Zak Mauger/LAT Images/Pirelli
Formula 1

Az F1 elvetette a LED-es kerékborítások bevezetését a 2024-es szezontól

A Forma-1 a sorozat vezetői és a csapatok legutóbbi találkozóját követően hivatalosan is elvetette a LED-es kerékborítások 2024-re történő bevezetésének tervét.

Már évek óta fontolgatják, hogy az autók LED-es kerékborítással jelezzenek extra információkat a rajongók számára, sőt, a szabályokban is szerepelt a lehetőség, hogy ha a technológia készen áll, bevezetik a versenyeken.
A McLaren már a 2021-es Abu Dhabiban megrendezett szezon utáni teszten is kipróbálta a LED-es fényrendszert az autóin, abban a reményben, hogy a szurkolóknak segíthetnének jobban megérteni, mi történik az ülések vagy a verseny alatt.

Mario Isola, a Pirelli autóversenyzésért és F1-ért felelős vezetője szerint a LED-eken keresztül megjeleníthető információk lehetőségei korlátlanok.

“Ha felszereled ezt a [LED-es fényt] és az eszköz működik, akkor azt csinálhatsz, amit csak akarsz. Megjelenítheted a pozíciót, megjelenítheted a logókat, megjelenítheted a köridőt a kvalifikáción, vagy valami ilyesmit. Rengeteg lehetőség van. Megvan a technológia, így könnyű beprogramozni, hogy mit szeretnél megjeleníteni” – mondta a szakember korábban. A LED-ek bevezetésének ötlete miatt azonban az F1 Bizottság legutóbbi ülését követően most visszalépett.”

A 2024-re vonatkozó, felülvizsgált technikai szabályzatból törölték a LED-rendszerek esetleges bevezetését részletező szabályt – ami hivatalosan kizárja a LED-ek játékba kerülésének minden lehetőségét.

Az eredeti 8.18-as cikkely kimondta, hogy “a szükséges technológia rendelkezésre állásától függően, valamint a nézők vizuális tájékoztatása érdekében az FIA kérheti, hogy a 3.13.7. cikkben leírt négy kerékfedél mindegyike legyen felszerelve egy-egy forgó LED-es kijelzőpanellel”.

Reklám

Bár a technológia fejlődhetett, a LED-rendszerekkel kapcsolatban az egyik legnagyobb aggodalom a lehetséges súlynövekedés volt az autó egy érzékeny területén.

Az F1-ben a 13 colos kerekekről 18 colosra való átállás már jelentős tömegnövekedést váltott ki, az első kerekek 2,5 kg-mal nehezebbek, a hátsók pedig 3 kg-mal nagyobbak lettek.
Egy olyan időszakban, amikor sok csapat küzdött azért, hogy az autóját a minimális súlyhatár alá szorítsa, a LED-rendszerek miatti súlytöbblet egyértelműen nem volt olyan dolog, amit a csapatok szívesen vállaltak volna a továbbiakban.

Ferrari: Hiba lenne a riválisok bakui formájára koncentrálni

Forrás: motorsport.com Global  

Releváns cikkek