Quantcast
Legfrissebb híreink
Lando Norris és a százasok klubja
Fotó: McLaren
Paddock Pass

Lando Norris és a százasok klubja

Lando Norris a legutóbbi Miami Nagydíjon pályafutása első futamgyőzelmét zsebelte be, az első győzelem hosszú idő után, pályafutása 110. versenyén történt meg. De voltak többen is, akik több mint 100 futamot vártak arra, hogy megnyerjék életük első Forma-1-es futamát.

Norrison kívül ezt még 8 versenyző mondhatja el magáról. Ők következnek most!

Giancarlo Fisichella – 110. rajt, 2003-as Brazil Nagydíj

Fisichella pályafutása első futamgyőzelme az egyik legvalószínűtlenebb volt a Forma-1 történetében. Bár a 2003-as Brazil Nagydíjon a nyolcadik helyre kvalifikálta magát, a Jordan EJ13 volt az egyik leggyengébb autó abban a szezonban, és csodára volt szüksége a győzelemhez.

Ez végül a futamon kialakult roncsderbinek is volt köszönhető, a Renault harmadik helyen végző versenyzője, Fernando Alonso át sem szelte a célvonalat, mert nekiment Mark Webber Jaguárjáról leszakadt kerekének. Ezen balesetkor szakították meg véglegesen a versenyt, Alonso fel sem tudott állni a dobogóra, mert kórházba kellett szállítani.

Azonban Fisichellát csak a verseny után napokkal hirdették ki győztesnek. Közvetlenül a célvonal átlépése után a versenyvezetés úgy vélte, hogy a verseny leállítása az 55. körben történt. A szabályzat szerint a végeredményt az 53. kör után számolták, ezen számítás szerint Kimi Räikkönen a McLarennel megnyerte a versenyt Fisichella és Alonso előtt.

Csak a versenyt követő napon a Jordan fellebbezése után elemezték újra a körnaplókat és az időzítést. Kiderült, hogy az éllovas Fisichella már az 56. körénél járt, amikor Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója a verseny megszakítása mellett döntött. És ebben a helyzetben már az 54. kör volt a mérvadó, amikor is Fisichella vezetett Räikkönen és Alonso előtt. A következő San Marinó-i Nagydíjon Kimi Räikkönen és Ron Dennis átadta a győztes versenyzőnek és konstruktőrnek járó díjat Giancarlo Fisichellának és Eddie Jordannek. Ez volt a Jordan istálló pályafutásának utolsó futamgyőzelme.

Bernd Maylander, Giancarlo Fisichella
Fisichella a biztonsági autó hátterében – Fotó: Mercedes AMG Petronas

Nico Rosberg – 111. rajt, 2012-es Kínai Nagydíj

2016 Forma-1-es világbajnoka, Nico Rosberg a hetedik Forma-1-es szezonjában szerezte meg pályafutása első pole pozícióját és futamgyőzelmét a 2012-ben megrendezett Kínai Nagydíjon a Mercedes gyári csapatával. Sima győzelmet aratott, 20 másodperces előnnyel ért célba a második helyezett McLaren-pilóta Jenson Button előtt. Ez a győzelem a Mercedes első konstruktőri győzelme volt 1955 óta.

Nico Rosberg, Norbert Haug, Lewis Hamilton
Fotó: Mercedes AMG Petronas

Jenson Button – 113. rajt, 2006-os Magyar Nagydíj

2009 Forma-1-es világbajnoka, a 2006-ban a Honda színeiben versenyző Jenson Button az időmérőn a negyedik rajtkockát szerezte meg, de motorcsere miatt 10 rajthelyes büntetést kapott, és csak a 14. rajthelyről indulhatott. Esős, izgalmas verseny volt ez, telis tele fordulatokkal, Button viszont nagyon magabiztosan, hiba nélkül versenyzett. A győzelemhez kellett a Renault hibája is a boxban, az élen álló Alonso kerekét rosszul rögzítették fel, ami miatt az 52. körben kiállt a versenyből, és az addig mögötte haladó Button az élre tudott állni, és az élen is tudott maradni már. Ez a győzelem a Honda első konstruktőri győzelme volt 1967 óta.

Jenson Button
Fotó: FIA

Jarno Trulli – 119. rajt, 2004-es Monacói Nagydíj

Jarno Trulli ezen a versenyen pályafutása első pole pozícióját szerezte meg a Renault versenyzőjeként. Az ütközésekkel, balesetekkel tarkított versenyt Trulli magabiztosan meg tudta nyerni, ezzel a 2004-es évben ő lett akkor az első, aki Michael Schumacheren kívül futamot tudott nyerni, a Ferrari világbajnoki címvédő német pilótája ezen a futamon emlékezetes módon az alagútban nekiment a falnak. Trullinak ez a győzelem volt pályafutása egyetlen futamgyőzelme a Forma-1-ben.

Jarno Trulli, Jenson Button
Fotó: Richard Jonkman / FIA

Rubens Barrichello – 123. rajt, 2000-es Német Nagydíj

Barrichello ezen a versenyen a Ferrarival csupán a 18. helyről tudott elrajtolni. A verseny napján azonban agresszív, két kiállásos stratégiát választott, és 15 kör után a harmadik helyre került. Szüksége volt azonban egy kis szerencsére is, ami akkor jött, amikor Robert Sehli, a Mercedes-Benz egykori alkalmazottja tiltakozásul a pályára sétált, aki egy transzparenst cipelt, amiben volt munkaadójára panaszkodott. A férfi átkelt a pályán, és ezzel előidézett egy biztonsági autós fázist.

A biztonsági autós időszak azoknak kedvezett, akik a bevezetése előtt voltak már a boxban. Köztük volt Barrichello is. Később elkezdett esni az eső, sokan kiálltak esőgumikért, Barrichello azonban nem, de ennek ellenére is meg tudta tartani a vezetést Häkkinen és Coulthard előtt, és megszerezte pályafutása első Forma-1-es futamgyőzelmét. Barrichello zokogva állt fel a dobogó tetejére emlékezetes módon, ő volt az első brazil pilóta Aryton Senna 1993-as Ausztrál Nagydíjon aratott győzelme óta, aki nyerni tudott futamot.

Rubens Barrichello, Ferrari
Fotó: FIA

Mark Webber – 130. rajt, 2009-es Német Nagydíj

Mark Webber tehetsége nem volt megkérdőjelezve, de az első Forma-1-es idényében, 2002-ben esélytelen volt futamot nyernie a hagyományosan sereghajtó Minardival, 2003-ban és 2004-ben a Jaguar nem tudott jó konstrukciót építeni, és pechére, amikor az áttörést várta 2005-től a Williamshez való szerződésekor, a csapat pont akkor indult leszállóágnak. 2007-ben a Williamset elhagyva a Red Bullhoz szerződött, de a Red Bull még 2007-ben és 2008-ban a középmezőnyt erősítette.

2009-re a Red Bull az élmezőnybe került, Webber pályafutása első pole pozícióját a nürburgringi Német Nagydíjon tudta megszerezni. A rajtnál a mellőle rajtoló Brawn GP versenyzőjével, Rubens Barrichellóval a rajtnál összeértek, és emiatt Webber boxutca áthajtásos büntetést kapott. Webber azonban összeszedte magát ezután, és megnyerte a versenyt csapattársa, Sebastian Vettel előtt 10 másodperces előnnyel.

Jonathan Wheatley, Sebastian Vettel, Mark Webber, Felipe Massa
Fotó: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool

Carlos Sainz Jr. – 150. rajt, 2022-es Brit Nagydíj

A kétszeres ralivilágbajnok Carlos Sainz fia ezen a versenyen szerezte meg pályafutása első pole pozícióját is. Az ifjabbik Sainznak nem egyből jöttek a jó eredmények, első dobogós helyezését is pályafutása ötödik szezonjában, a 2019-es Brazil Nagydíjon szerezte a harmadik helyével a McLarennel. 2021-ben a Ferrari kedvéért hagyta el a McLarent, ami a 2020-as idény kezdete előtt került bejelentésre, és sokan sajnáltuk, mivel 2020-ban a Ferrari erősen visszaesett, ami az erőviszonyokat illeti. Viszont a Ferrari szép lassan felébredt a sokkból, 2022-re már egy futamgyőzelmekre, és az év első felében világbajnoki címre is esélyes autót tudott építeni. De ugyanakkor ebben az évben tucatszámra halmozták a taktikai hibákat is.

A pole-ból induló Sainz profitált a Red Bull-pilóta, Max Verstappen balszerencséjéből és a Ferrari sajátos stratégiájából, amely feláldozta Sainz javára a gyorsabb Charles Leclercet, aki abban az évben esélyesebb volt a világbajnoki címre kettőjük közül csapaton belül. Sainz lett Fernando Alonso után a második spanyol versenyző, aki futamot tudott nyerni a Forma-1-ben.

Carlos Sainz, Ferrari
Fotó: Pirelli

Sergio Pérez – 190. rajt, 2020-as Szahír Nagydíj

Teljesen váratlan volt ez a győzelem is, ebben az évben volt az a plágiumbotrány a csapata, a Racing Point körül, mert az autójuk nagyon sok mindenben hasonlóságot mutatott az előző évi világbajnok Mercedes W10-es konstrukciójával. Ennek köszönhetően hirtelen megerősödött a csapat, és a harmadik erőnek számítottak a Mercedes és a Red Bull mögött.

Nem tűnt valószínűnek, hogy a Szahir Nagydíj lesz az a verseny, amikor véget ér a győzelmi aszály, mert rosszul indult Pérez rajtja, miután Charles Leclerc Ferrarijával ütközött a rajt után. Ám a biztonsági autós fázis után szép felzárkózást tudott bemutatni, de persze szerencse is kellett ehhez a sikerhez, hisz a futamot George Russell – Valtteri Bottas sorrendben vezető Mercedesek boxkiállásánál elég nagy fejetlenség volt, ami miatt visszaestek a 8.-9. helyekre Bottas-Russell sorrendben. Pérez ekkor vette át a vezetést a futamon, és ezt már nem engedte ki a kezéből, és megszerezte élete első futamgyőzelmét a Forma-1-ben.

Sergio Perez
Fotó: Zak Mauger / LAT Images / Pirelli

Úgy kellett neki ez a siker, mint egy falat kenyér, hisz a következő évre nem volt szerződése egy csapatnál sem, és 2020. december 18-án bejelentésre került, hogy a következő idénytől Max Verstappen csapattársa lesz a Red Bullnál, mely csapatnál azóta is versenyzik.

Trump Norrisnak: Én voltam a te szerencsehozód

Releváns cikkek