Quantcast
Legfrissebb híreink
Verstappen Perezt megelőzve, sorozatban a nyolcadik nagydíját nyerte meg – Összefoglaló
Fotó: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool
Formula 1

Verstappen Perezt megelőzve, sorozatban a nyolcadik nagydíját nyerte meg – Összefoglaló

Max Verstappen sorozatban nyolcadik nagydíját nyerte meg, miután csapattársát, Sergio Pérezt megelőzve győzött Spa-Francorchamps-ban.

Miután Verstappen öt rajthelyes rajtbüntetést kapott a sebességváltó csere túllépése miatt, megelőzte Lewis Hamiltont és Charles Leclerc-et, mielőtt utolérte és megelőzte csapattársát, Sergio Pérezt, majd 22 másodperces előnnyel győzött.
Az utolsó dobogós helyet Leclerc szerezte meg a harmadik helyen Lewis Hamilton előtt.

A rajtrács első négy versenyzője mind a lágy gumikon állt rajthoz, a közepes gumikon induló Oscar Piastri pedig az ötödik helyen indult el. A futam kezdetén a pole-győztes Charles Leclerc a La Source-ba vezető rövid pályán feltartotta Sergio Pérezt, és megtartotta a vezetést. Mögötte Carlos Sainz és Oscar Piastri között az első kanyar csúcspontjánál történt érintkezés következtében a McLaren súlyos sérüléseket szenvedett, ami véget vetett a versenyének.

A Kemmel egyenes mentén Pérez a szélárnyékban elkapta a vezető Ferrarit, és Les Combes előtt az élre tört. Pérez vezetett Leclerc, Hamilton és Verstappen előtt, aki kihasználta az elöl zajló összecsapást, és feljött a negyedik helyre. Sainz gyorsan visszaesett a Red Bulltól jelentős sérülésekkel a sajátján, és fokozatosan visszaesett a sorrendben.

Perez pár másodperces különbséget nyitott Leclerc mögött. Eközben Verstappen a hatodik körben átvette a harmadik helyet Hamiltontól Les Combes-ban, majd a DRS-t kihasználva a Kemmel egyenesben a kilencedik körben Leclerc mellett elsuhant a második helyre.
Hamilton a 12. kör végén az élen álló négyesből elsőként állt ki a boxba a közepes gumikeverék miatt, de visszaállt, közvetlenül Lance Stroll előtt, aki még mindig a negyedik helyen állt. Úgy tűnt, Hamilton több védekező mozdulatot is tett az egyenesben, de a felügyelők úgy döntöttek, hogy nem kell vizsgálni a Mercedes pilótáját a védekezése miatt.

A versenyt vezető Pérez a 13. kör végén állt ki a bokszba közepes keverékű gumikra, csapattársa, Verstappen pedig egy körrel később követte őt. Verstappen gyorsan felzárkózott csapattársához, és komoly nyomás alá kezdte helyezni őt. A 17. körben a raidilloni dombon felcsúszva a szélárnyékban megelőzte őt, és könnyedén megkerülte Perezt, hogy először átvegye a vezetést a versenyen.

Reklám
Max Vertappen, Red Bull
Fotó: Fotó: Dan Mullan / Getty Images / Red Bull Content Pool

A pálya déli oldalára enyhe eső érkezett, de mivel csak egy rövid zápor várható, a versenyzőknek mindenkinek azt tanácsolták, hogy a slick gumikkal vészeljék át az esőt, és ne álljanak meg intermediate gumikért. A köridők néhány körön keresztül körülbelül öt másodpercet estek, de az eső hamarosan elállt, és a versenyzők ismét teljes tempót diktáltak.

A második körös bokszkiállás során az élen állók az utolsó etapra lágy gumikra váltottak, Verstappen megtartotta vezető helyét Perez előtt, Leclerc öt másodperc alatt volt Pérez mögött, Hamilton pedig kevesebb mint két másodperccel Leclerc mögött.

Verstappen – versenymérnöke, Giampiero Lambiase kívánsága ellenére – tovább nyomott, és előnyét jóval 15 másodperc fölé növelte. Leclerc öt másodpercen belül maradt Perezhez képest a harmadik helyen, Hamilton pedig képtelen volt utolérni az előtte haladó Ferrari-pilótát. Ez a dinamika a verseny végéig megmaradt, Verstappen több mint húsz másodperccel nyert csapattársa előtt a kockás zászlóig.

Az utolsó dobogós helyet Leclerc szerezte meg a harmadik helyen, Hamilton pedig a negyedik lett, miután két körrel a vége előtt kiállt a bokszba, hogy friss gumikat vegyen fel, és a leggyorsabb kört futotta az utolsó körön. Fernando Alonso megosztotta a két Mercedest, Russell a hatodik, Norris pedig egy 27 körös utolsó etapot teljesített a lágy gumikon, és megszerezte a hetedik helyet. Esteban Ocon, Lance Stroll és Yuki Tsunoda szerezte meg az utolsó pontszerző helyeket.

Mind a 44 kör a biztonsági autó vagy virtuális biztonsági autó beavatkozása nélkül zajlott le, és összesen 18 versenyzőt intett le a kockászászló, és a dobogós ceremónia is rendben zajlott le, ezúttal nyertesi kupa törés nélkül.
Ezzel pedig a Red Bull tovább döntötte a Magyar Nagydíjon megdöntött rekordjukat, tehát 13 versenyt sikerült eddig az osztrák istállónak egyhuzamban behúznia.

Reklám

Martin Brundle megkérdőjelezi Lewis Hamilton kemény büntetését

Forrás: racefans.net  

Releváns cikkek