Az FIA kegyes volt Verstappenel és nem osztottak neki egy büntetést sem
Az FIA három szingapúri incidens után hozott döntést Max Verstappen büntetéséről, miután három szingapúri incidenst jegyeztek fel.
Max Verstappent a Szingapúri Nagydíj kvalifikációján történt három különböző incidens miatt vizsgálat alá vonták.
A felügyelők nyilvánosságra hozták a Max Verstappen elleni vizsgálatuk eredményét, miután a Red Bull sztárja belekeveredett egy zűrös kvalifikációba, és megállapították, hogy egyik incidens sem érte meg a Szingapúri Nagydíjra szóló rajtbüntetést.
A hollandot három különálló incidens miatt állították vizsgálat alá az edzés során, melyek közül az egyik a bokszutcában történt, a másik kettő pedig a pályán.
Verstappent először azzal vádolták, hogy több versenyzőt is akadályozott, amikor a Q1-ben megállt a bokszutca végén, így olyan versenyzőket kényszerítve, mint George Russell és Charles Leclerc, hogy megvárják, amíg kimehetnek a pályára.
A regnáló világbajnok ezután a 17-es kanyarban akadályozta a Williams pilótáját, Logan Sargeant, amikor az amerikai újonc megpróbált kijutni a kvalifikáció utolsó szakaszára.
Végül Verstappent azzal vádolták, hogy akadályozta Yuki Tsunodát. A japán tehetség a Q2-ben a körének első szektorában hajtott éppen, amikor a hármas kanyar kijáratánál a versenyíven a hollandnak ütközött, ami dühös reakciót váltott ki az AlphaTauri versenyzőjéből.
„Az időmérő után a versenybírók meghallgatták Max Verstappent és a csapat képviselőjét, és megvizsgálták a pályabírók rendszer adatait, a videót, a csapatrádiót és az autón belüli videós bizonyítékokat. Közvetlenül azelőtt, hogy a 22-es autó [Tsunoda] megelőzte az 1-es autót [Verstappen].”
A csapat elismerte, hogy rossz volt a kommunikáció a részükről, és hogy nem tájékoztatták a hollandot, amíg a Tusonoda mellé nem ért, derül ki az FIA vizsgálatából.
Ámbár, Verstappen nem kapott büntetést, de a Red Bull 5000 euró megfizetésére lett köteles, ami az ilyen feltartások terén szokásos büntetés a csapat részére.
A Sky Sports F1-nek nyilatkozva a szerencsétlen kvalifikációjáról Verstappen így nyilatkozott.
„Tudtam, hogy mindig nehéz lesz a pole pozícióba kerülni. De erre nem számítottam. Egész hétvégén küszködtünk.”
„Az harmadik szabadedzés tulajdonképpen nem volt túl rossz, de aztán a kvalifikációra kipróbáltunk még néhány dolgot az autón, és ez felborította, ahol megint vezethetetlenné vált. Az autó a nagy fékezési zónákban masszívan kifulladt, mindig, ha későn és keményen akartam fékezni, az első kerekeim lemerültek” – zárta a holland.
Rába Ármin
Összes cikk: 340Releváns cikkek
Zhou Guanyu marad az Alfa Romeonál
Kovács Bálint: Kihoztuk a maximumot a versenyből
Yuki Tsunoda frusztrált az AlphaTauri stratégiája miatt
A Red Bull cáfolja, hogy Pérez ülése veszélyben lenne
Albon: Ez volt a legjobb hétvégénk eddig
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…