Quantcast
Legfrissebb híreink
Gene Haas a kirúgásáról: Nem ülök itt és mondom, hogy ez Steiner hibája volt
Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Team
Formula 1

Gene Haas a kirúgásáról: Nem ülök itt és mondom, hogy ez Steiner hibája volt

Gene Haas szerint zavarban van amiatt, hogy Forma-1-es csapata nem volt versenyképesebb, tekintve, hogy szoros kapcsolatban áll a Ferrarival.

Az amerikai azt is kifejtette, miért nem hosszabbította meg Günther Steiner csapatfőnök szerződését, és miért Ayao Komatsut léptette elő a pozícióba, ahelyett, hogy egy kívülállót vett volna fel.

A csapat szerdán jelentette be a sokkoló változásokat, miközben azt is megerősítette, hogy Simone Resta technikai igazgató távozott.

Günther Steiner azonnali hatállyal távozik a Haastól

A Ferrari nem csak az erőforrást és a sebességváltót szállítja a csapatnak, hanem a felfüggesztést és más mechanikai elemeket is, amelyeket az FIA szabályzata szerint a csapatok megoszthatnak.

Azonban míg a gyári alakulatnak olyan autója volt, amely pole pozíciót szerzett és megnyerte az egyetlen 2023-as futamot, ahol a Red Bull botladozott, addig a Haas a rangsor aljára zuhant.

“A Ferrari nagyon jó volt hozzánk – mondta Haas a Forma-1 weboldalának. Az első nap óta velünk vannak, hihetetlen motorokat építenek. A felfüggesztésük rendkívül jó. Rengeteg hardverüket használjuk.”

“Nagyon jól működik. Tényleg segítenek nekünk. Zavarban vagyok, hogy nem tudtunk jobban teljesíteni vele, de a jövőben szeretném kihasználni a jó felszerelés előnyeit, amivel sok más csapat nem rendelkezik.”

“A dolgok sokkal versenyképesebbek lesznek. A Red Bullnak ott van az AlphaTauri, kezdjük látni, ahogy ezek a kapcsolatok fejlődnek, és szerintem nagyon kiélezett lesz a verseny, szóval nagyon fontos lesz, hogy olyan partnerünk legyen, mint a Ferrari.”

“Sok mérnökkel beszélek, és szerintem a legnagyobb hibánk az aero; az aero programunkon még dolgozni kell. Ha a pályán vagy, és minden hétvégén megaláznak, akkor ezt már nem fogom tovább vállalni.”

Steiner távozását kibővítve kitartott amellett, hogy változtatásokra van szükség ahhoz, hogy a csapat színvonalát emeljék.

“A teljesítményen múlott a dolog” – mondta.

“Itt vagyunk a nyolcadik évünkben, több mint 160 versenyen [túl] – még soha nem volt dobogós helyezésünk. Az elmúlt néhány évben a 10. vagy a 9. helyen végeztünk.

“Nem ülök itt, és nem mondom, hogy ez Günther hibája, vagy bármi ilyesmi, de úgy tűnik, hogy ez volt a megfelelő alkalom arra, hogy változtassunk, és más irányt próbáljunk ki, mert nem úgy tűnik, hogy a folytatás, amit eddig csináltunk, tényleg működni fog.”

“Kedvelem Günthert, nagyon kedves ember, nagyon jó személyiség. Nehéz volt az év vége. Ezt nem értem, tényleg nem értem. Ezek jó kérdések, amiket fel kell tenni Günthernek, hogy mi ment rosszul. A nap végén a teljesítményről van szó. Nekem már nem érdekem, hogy a 10. helyezett legyek”.

Haas meg van győződve arról, hogy Komatsu rendelkezik a megfelelő képességekkel ahhoz, hogy megfordítsa a csapatot.

“Belülről néztük meg, hogy kinek van a legtöbb tapasztalata” – mondja Haas.

“Ayao az első naptól kezdve a csapatnál van, ismeri a dolgok csínját-bínját. A legnagyobb gondom az, hogy amikor Bahreinbe megyünk, egy olyan autóval kell megjelennünk, ami készen áll a rajtra. Talán, ha több menedzseri típusú és mérnöki megközelítéssel rendelkezünk, meglátjuk, hogy ez előnyös-e.”

“Azt hiszem, Günther inkább emberi módon közelített meg mindent az emberekkel, és ahogyan az emberekkel érintkezett, abban nagyon jó volt.”

“Ayao nagyon technikai beállítottságú, a statisztikák alapján vizsgálja a dolgokat – ezt csináljuk rosszul, hol tudnánk jobban csinálni. Ez egy másfajta megközelítés.”

“Tényleg szükségünk van valami másra, mert nem voltunk túl jók. Ahogy mondtam, az egész nyolc év alatt az utolsó helyre kerültünk. Többet nem tudok mondani erről.”

Arra a kérdésre, hogy miért nem nézett kifelé, tekintve, hogy olyan korábbi csapatfőnökök, mint Mattia Binotto és Otmar Szafnauer jelenleg a pálya szélén állnak, Haas ragaszkodott ahhoz, hogy inkább belülről lépteti elő a csapatot.

“Már több mint 40 éve vezetem a Haas Automationt” – mondta.

“Ha kívülről hozol be embereket, időbe telik, amíg megtanulják, hat hónapig vagy egy évig, és sokszor nem is kedveled őket. Jobb, ha olyan embereket veszel, akiket ismersz, és még ha nem is illenek tökéletesen a feladathoz, legalább tudod, hogy mit fogsz kapni.

“Ez nagyon jól bevált nekünk itt a Haas Automationnál, szóval tényleg sok olyan építőelemet alkalmazok, amelyek itt voltak a Forma-1-es csapatnál.”

“Nagyon szeretem, ha olyan embereket alkalmazok, akiket ismerek, akik értik a napi működést, értik az embereket, ahelyett, hogy egy idegent hoznék ide, aki mindent felforgat és zűrzavart okoz.”

Krack: Bármi is történik, mindig ugyanaz jön: Keményen kell dolgoznunk

Releváns cikkek