Russell: Az imolai F1-es fejlesztések nem fogják megváltani a világot
George Russell figyelmeztetett, hogy a Mercedes átfogó imolai fejlesztései nem fogják megváltani a világot számukra már a kezdetektől fogva.
Miután 2023-ban a domináns Red Bulltól még jobban leszakadtak, a Mercedes hamarosan úgy döntött, hogy hiba volt ragaszkodni az egyedi padlólemez és oldaldoboz koncepciójához.
A csapat elkezdett dolgozni a W14-es jelentős átalakításán, amely az első felfüggesztéssel is foglalkozik, és célja, hogy az autó kevésbé legyen „mérgező vezetni”, Russell és a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton számára.
Wolff: Az imolai fejlesztés majd megadja a választ, hogy miért ennyire „mérgező” a W14
Ez a régóta várt frissítés időben érkezik a hétvégi Emilia Romagna Nagydíjra Imolában, a szezon első európai futamára.
Russell azonban hangsúlyozta, hogy az új kinézetű Mercedes nem fogja azonnal lehetővé tenni az Ezüstnyilak számára, hogy óriási ugrást tegyenek. Ehelyett sokkal stabilabb platformmá kell tenniük a W14-est, hogy a későbbiekben a több fejlesztéssel nagyobb teljesítményt tudjanak kihozni belőle.
"Imola egy új hétvége, lesz néhány új alkatrész az autón. Remélhetőleg ez pozitív. Rövid távon nem fogja megváltani a világot számunkra, de remélhetőleg ez egy lépés a jó irányba.
"Azt hiszem, nem ragadtathatjuk el magunkat, nekünk a pályán kell bizonyítani. Látnunk kell, hogy a fejlesztések hogyan teljesítenek, amikor odaérünk. Drukkolok, hogy ragyogóak legyenek, de ezt csak péntek reggel fogjuk megtudni."
Russell úgy véli, hogy a W14-es kezelési nehézségei állnak a Mercedes azon tendenciája mögött, hogy minden nagydíjhétvégét hátulról kezdenek.
Miamiban a brackley-i csapat különösen nehezen indult, Hamilton már a Q2-ben kiesett, Russell pedig épphogy csak bekerült a legjobb tízbe.
"Azt hiszem, ez valószínűleg azért van, mert az autót jelenleg elég nagy kihívás vezetni. Sokat kell még fejlődnünk. Ahogy mondtam, tudjuk, hol tartunk jelenleg."
Andrew Shovlin, a Mercedes mérnöki igazgatója a hétvégi imolai fejlesztések filozófiáját magyarázva elmondta, hogy reméli, hogy gyorsabbak lesznek.
"Reméljük, hogy gyorsabb lesz, reméljük, hogy jobb lesz a kvalifikáció és a versenytempó szempontjából. A legfontosabb dolog azonban az, hogy nem csak egy köridő-frissítésre törekszünk, hanem arra, hogy más fejlesztési irányba induljunk el. Olyan irányba, amelyről úgy gondoljuk, hogy hosszú távon nagyobb esélyt ad arra, hogy győzelmekért és világbajnoki címekért szálljunk harcba.
"Az imolai csomag az első lépések ebbe az irányba. Reméljük, hogy az év későbbi szakaszában további frissítéseket is hozhatunk."
Forrás: motosport.com Global
Rába Ármin
Összes cikk: 334Releváns cikkek
Az új AT04 nagyon tömören lett tálalva!
BREAKING: Piastri megy a McLarenhez!
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…