Quantcast
Legfrissebb híreink
Az új Forma-1-es csapatnevek margójára
Fotó: Stake F1 Team
Paddock Pass

Az új Forma-1-es csapatnevek margójára

Sokunknak furcsán hangoznak jelenleg, hogy a csapatok a szponzorokat a “nevükre veszik”, és azzal a névvel neveznek be a Forma-1 világbajnokságra.

Jelen esetben ez két csapatnál történt meg, a Sauberből lett a Stake, és az Alpha Tauriból lett a Visa Cash App RB házatáján.

Forma-1, Stake F1 Team
Fotó: Stake F1 Team

Régebben az volt a jellemző inkább, hogy a motorokra ragasztottak “szponzormatricákat” és ezáltal a nevükre vették a motorokat.

Ezzel felsorolnék egy párat, ami talán mindannyiunknak ismerős lehet, a teljesség igénye nélkül.

Sauber-Petronas (1997-2005)

1996 végén Peter Sauber a Ford helyett a Ferrarival kötött motorszállítói szerződést, 1997-től 2005-ig rendre az előző évi Ferrari motorokat kapta meg a Sauber istálló. A motorokat Petronas néven használták, azonban alapítottak egy céget Sauber Petronas Engineering AG néven, mert 1999-re saját fejlesztésű motorral akartak indulni a világbajnokságon. A motorprojekt vezetője a Honda és a Ferrari korábbi mérnöke, Osamu Goto volt. A tervnek végül az 1998-as ázsiai gazdasági válság vetett véget, a Petronasszal az együttműködés ilyen formában 2005-ig tartott, míg fel nem vásárolta a Saubert a BMW.

Playlife (1998-2000)

Ezen a néven a Benetton használta a Renault 1997-ben fejlesztett motorjait 1998 és 2000 között. A motorokat a Benetton az egyik leányvállalatáról nevezte el. A Renault 1997 végén kivonult a Forma 1-ből, azonban az erőforrások használatban maradtak egészen 2000-ig az 1997-es alapokra épülve, a Renault leányvállalata, a Mecachrome üzemeltette őket. 2001-ben visszatért a Renault a Benetton felvásárlásával, így ez az elnevezés megszűnt.

Reklám

Acer (2001)

A Prost motorszállító partnere, a Peugeot kivonult a Forma-1-ből 2000-ben, így a csapatnak új motorszállító után kellett néznie. Alain Prostnak a Ferrarival sikerült megegyeznie 2001-re, hogy megvásárolják az előző évi erőforrásokat, ezeket a csapat névadó szponzoráról az Acerről nevezték el. A Prost csapat az év végén csődbe ment, így az együttműködés 1 év után meg is szűnt.

Forma-1, Red Bull
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool

TAG Heuer (2016-18)

A Red Bull 2007 óta volt partnere a Renaultnak, 2010 és 2013 között 4 egyéni és 4 konstruktőri világbajnoki címet szerzett a Red Bull Renault motorokkal. 2014-től azonban beköszöntött a turbókorszak, a Renault azonban nem tudott ütőképes V6-os erőforrásokat építeni, a Red Bullal el is mérgesedett ezáltal a viszonyuk.

Egy ideig úgy is tűnt, hogy felbontják a szerződést 2015 után, azonban új motorszállító hiányában továbbra is partnerek maradtak 2018-ig, de már a svájci óraszponzoruk, a TAG Heuer nevén használták a Renault erőforrásait.

2019-ben végül a Red Bull a Honda erőforrásaira váltott, gyári partnereik lettek, a TAG Heuer a mai napig ott maradt a Red Bullnál, mint szponzor, de már nem, mint erőforrás névadó.

Ocon továbbra is erős kapcsolatokat ápol a Mercedesszel, a csapat ülésével kapcsolatos pletykák közepette

Reklám

Releváns cikkek