Quantcast
Legfrissebb híreink
Az emlékezetes 2014-es Bahreini Nagydíj
A riválisok - Fotó: Mercedes AMG Petronas
Paddock Pass

Az emlékezetes 2014-es Bahreini Nagydíj

Szombaton, március 2-án az idei évadnyitó versenyünk helyszíne Bahrein lesz, a Sakhírban található pályán.

Nekem személy szerint ezen a pályán eddig a legjobb verseny tíz éve, 2014-ben volt. A verseny a két Mercédeszes pilóta, Lewis Hamilton és Nico Rosberg izgalmas csatájáról maradt híres. Ez a verseny volt a Forma 1 történetének 900. versenye, és az első olyan verseny Bahreinben, amelyet éjszaka, villanyfényben rendeztek meg. Napjainkig is így rendezik meg a bahreini futamokat.

2014-et írtunk, a Forma-1 ebben az évben gyökeresen átalakult, előző évben könnyes búcsút kellett vennünk a fülsüketítően üvöltő 2,4 literes, 18000-es fordulatszámon pörgő V8-as szívómotoroktól, sokunk és a szurkolók nagy részének bánatára. Helyette jöttek a mai napig használt 15000-es fordulatszámra maximalizált, 1,6 literes V6-os turbómotorok, amelyek jóval halkabbak, mint a szívók. 1988 után tértek vissza a turbók a Forma 1-be.

Lewis Hamilton a szabadedzésen - Fotó: Pirelli
Lewis Hamilton a szabadedzésen – Fotó: Pirelli

Ebben az évben indult el a Mercedes 2021-ig tartó menetelése, viszont a turbóéra első évében gyakorlatilag egy külön ligában versenyeztek, érdemi ellenfél nélkül. A Bahreini Nagydíj a szezon harmadik versenye volt. Az első Ausztrál Nagydíjat Rosberg nyerte meg, Hamilton kiesett, míg a második, Maláj Nagydíjat magabiztos fölénnyel Hamilton nyerte meg, Rosberg a második lett, tehát két győzelemmel indította a Mercedes az évet. Ez a futam vetítette előre igazán a 2014-es évet nagyjából, hogy a világbajnoki címért folyó küzdelem a Mercedes két versenyzője között fog zajlani.

Az időmérőn Rosberg szerezte meg az első rajtkockát Hamilton előtt, de a futamon Hamilton lerajtolta, és ő fordult el elsőnek az első kanyarban.

A 18. körben már foggal-körömmel harcoltak egymással, Rosberg a rádión keresztül panaszkodott is a csapattársára, de a Mercedes úgy volt vele, hogy a közönség műsort akar látni, versenyezni jöttek ide, és különben is, hatalmas előnyük volt a többi csapattal szemben, belefért, hogy egymás ellen küzdjenek szabadon.

A pole pozíciót bezsebelő Nico Rosberg - Fotó: Pirelli
A pole pozíciót bezsebelő Nico Rosberg – Fotó: Pirelli

Jöttek a boxkiállások, Hamilton a 19. körben jött be a lágy keverékű gumikért, hogy biztos előnyt alakítson ki a verseny hátralévő részére, és később feltegye a közepes keverékeket, amivel kényelmesen megnyerheti a versenyt. Rosberg más taktikát választott, ő két körrel később a 21. körben jött be közepes keverékű gumikért, hogy később feltegye a lágy keverékeket, azt remélve, hogy előnyösebb helyzetben lesz Hamiltonnal szemben, és majd könnyebben tudja támadni.

Úgy tűnt, hogy Hamilton terve bevált, lerázta magáról Rosberget, az 57 körös verseny 40. körére már 10 másodperces előnyt alakított ki Rosberggel szemben. Csakhogy a 41. körben borult a terve, mint Esteban Gutierrez Sauberje a hírhedt töréstesztelő Pastor Maldonado Lotusa által, és ennek köszönhetően bejött a pályára a biztonsági autó.

A biztonsági autós fázis, ami Hamilton előnyét semmissé tette - Fotó: Wolfgang Wilhelm / Mercedes AMG Petronas
A biztonsági autós fázis, ami Hamilton előnyét semmissé tette – Fotó: Wolfgang Wilhelm / Mercedes AMG Petronas

A biztonsági autó a 47. körben állt ki a pályáról, tíz körrel a verseny vége előtt. Rosberg volt előnyben a gyorsabb lágy gumikon, de a verseny végéig képtelen volt megelőzni a jól védekező Hamiltont, így végül Hamilton nyerte meg a versenyt, csapattársa előtt.

A Mercedes mellett a Force India is elégedett lehetett, a káosz közepette a dobogó harmadik fokára Sergio Pérez álhatott fel, a csapat másik pilótája, Nico Hülkenberg az ötödik lett. Ez volt a Force India első dobogós helyezése Giancarlo Fisichella 2009-es Belga Nagydíjon megszerzett 2. helyezése óta.

Hamilton azt nyilatkozta a verseny után, hogy ez volt élete legnehezebb versenyt [szerk:. később ezt még egy pár futamon nyilatkozta], míg Rosberg azt nyilatkozta, hogy ez volt élete eddigi legjobb csatája annak ellenére, hogy végül nem tudta megelőzni Hamiltont.

Bahreini Nagydíj
Hamilton nevetett a végén – Fotó: Pirelli

Egy-két apró statisztika a végére: Ez a verseny volt Jenson Button 250. versenye (ő kiesett a versenyből), valamint Nico Rosberg 150. versenye. A Mercedesnek 60 évet kellett arra várnia, hogy zsinórban három versenyt is tudjon nyerni, ez utoljára 1954-ben sikerült, amikor a német, a svájci, illetve az olasz nagydíjakat nyerték meg.

Lance Stroll a kritikákra reagálva: Mindenkinek megvan a véleménye, de én a pályán beszélek

Releváns cikkek