Quantcast
Legfrissebb híreink
Lewis Hamilton – Hajsza a nyolcadik vb-cím után
Fotó: Mercedes AMG Petronas
Paddock Pass

Lewis Hamilton – Hajsza a nyolcadik vb-cím után

Lewis Hamilton a jövő évtől új kihívások elé néz a Forma-1-ben, miután a Ferrari pilótája lesz. Anno szintén a Ferrarival lett a sportág egyik legnagyobb rekordere Michael Schumacher. Hamilton már sok rekordját megdöntötte, azonban a legfontosabb statisztikában még egálban állnak: a világbajnoki címek számában.

2008-ban a lehető legdrámaibb módon szerezte első Forma-1-es világbajnoki címét a McLarennel, a szezonzáró Brazil Nagydíj utolsó körének utolsó kanyarjában előzte meg az esőáztatta pályán a szárazpályás gumikkal pályán lévő Timo Glock Toyotáját, és hiába nyerte meg a versenyt hazai közönség előtt a fő riválisa, Felipe Massa a Ferrarival, ennek az előzésnek köszönhetően végül Hamilton az ötödik lett, és ez is elég volt ahhoz, hogy 1 pont előnnyel megnyerje a világbajnokságot. Akkoriban minden idők legfiatalabb világbajnoka lett 23 évesen 9 hónaposan és 26 naposan, és nem mellesleg ő lett a Forma-1 történetének első színesbőrű világbajnoka. De kezdjük a legelejétől!

A kezdetek

Lewis Carl Davidson Hamilton 1985. január 7-én Stevenage-ben született, egy csendes angol városban, Londontól északra. Apai ágon grenadai származású, hisz nagyszülei az 1950-es években onnan vándoroltak be Nagy-Britanniába. Szülei elváltak, 10 éves koráig édesanyjával élt, majd 10 éves korától édesapjához, Anthony Hamiltonhoz költözött. Édesapja második házasságából született Lewis féltestvére, Nicolas Hamilton, aki egy cerebrális parézis nevű betegségben szenved, amely egy mozgászavart okozó központi idegrendszeri rendellenesség, amely a lábakra és az egyensúlyérzékre is kihatással van.

Nicolas egy komoly műtét és több évnyi gyógytorna után 17 esztendősen tapasztalhatta meg először, milyen érzés segítség nélkül sétálni. Bátyjához hasonlóan ő is autóversenyző lett, de mivel azonban a bokáit például képtelen behajlítani, a hagyományos pedálokat sem tudja használni. Különleges kialakítású autóban versenyez, kézifékkel fékez a brit túraautó-bajnokságban. Lewis elmondása szerint Nicolasból meríti az erőt, hogy motivált legyen az életben.

Hamilton először távirányítós (RC) autók vezetésével került kapcsolatba a motorsporttal. Apja, Anthony vett neki egyet 1991-ben, és hat évesen Hamilton második helyezett lett egy országos RC-bajnokságon.

Anthony Hamilton, a mentora és menedzsere évekig dolgozott éjjel-nappal (egy időben három különböző állást is betöltött), hogy előmozdítsa fia versenyzői karrierjét, ami gyakorlatilag akkor kezdődött, amikor a nyolcéves Lewis kapott egy jól használható gokartot. ami közel annyiba került, mint a család szerény havi jövedelme. Hamiltonék hamarosan a gokarteseményeken szerepeltek, és Lewis, aki az ismerős sárga sisakot viselte, amelyet édesapja, Anthony választott, hogy jobban nyomon kövesse gyors előrehaladását a zsúfolt gokartpályákon, és versenyeket és bajnokságokat kezdett nyerni.

1995-ben 10 évesen, gokartbajnokként két trófeát vett át egy londoni motorsport díjátadón. Az apja által készített autogramkönyvvel hadonászva felkereste Ron Dennis-t, a McLaren akkori Forma-1-es csapatának főnökét. Akkor azt mondta Dennisnek, hogy egy napon majd szeretne a McLarennél versenyezni. Dennis adott neki autogrammot, és a könyvecskébe beírta a telefonszámát, azzal a kikötéssel, hogy hívja majd fel 9 év múlva.

1998-ban viszont a McLaren felvette Hamiltont a juniorprogramjába, és ezzel 13 évesen ő lett a legfiatalabb autóversenyző, aki ezt valaha elmondhatta önmagáról. Ezt a bizalmat meg is hálálta, hiszen egyik bajnoki címet szerezte a másik után a gokart bajnokságokban. 2001-ben Michael Schumacher ellen lépett pályára, aki vendégszerepelt a németországi Kerpenben lévő gokartpályán. Hamilton a Ferrari sztárja mögött végzett, akinek addigra már négy Forma-1-es világbajnoki címe volt.

Formula Renault, Forma-3, GP2

Hamilton autóversenyzői pályafutását a 2001-es brit Formula Renault Winter Series-ben kezdte, és az ötödik helyen végzett a tabellán. Ezután egy teljes 2002-es brit Formula Renault szezon következett a Manor Motorsporttal, amelyben összetettben ötödik lett. Még egy évig a Manornál maradt, és megnyerte a bajnokságot Alex Lloyd előtt. A bajnoki cím megszerzése után Hamilton kihagyta a szezon utolsó két futamát, hogy debütálhasson a brit Forma-3-as bajnokság szezonzárójában. Az első versenyén defekt miatt kiesett, a másodikon pedig baleset miatt kórházba szállították, miután Tor Gravesszel ütközött.

2004-ben és 2005-ben a Forma-3 Euroseries-ben folytatta a pályafutását. Első évében a Manornál maradt, és összetettben az ötödik lett a bajnokságban Jamie Green, Alexandre Premat, Nicolas Lapierre és Nico Rosberg mögött. Decemberben volt az első tesztje egy Forma-1-es autóval, egy McLarennel. Hamilton 2005-ben csapatot váltott, az ASM-hez igazolt át, és megnyerte a bajnoki címet, a 20 futamból 15 futamot meg tudott nyerni.

2006-ban a GP2-ben folytatta a pályafutását az ART csapatával, ebben az évben a riválisa a bajnoki címért Nelson Piquet Jr. volt. Hamilton gyorsan formába lendült, és megnyerte első versenyét az ötödik fordulóban, a Nürburgringen. De ez több volt, mint egyszerű győzelem. Ez a fölény megsemmisítő megnyilvánulása volt, ahol a riválisainál több mint egy másodperccel gyorsabban futott, és még a boxutcában való gyorshajtásért kapott büntetés sem tudta megállítani Hamiltont.

Monte-Carlóban ismét nyert, és mindkét hazai versenyét megnyerte Silverstone-ban. Piquet az év végén felkapaszkodott, de nem tudta visszatartani Hamiltont a címtől. Hamilton szokatlan körülmények között nyerte meg a címet, megörökölve az utolsó pontot, amire szüksége volt, miután Giorgio Pantanót megfosztották a leggyorsabb körtől a monzai versenyen. A GP2-es bajnoki cím jutalma 2007-től egy McLarenes versenyzőülés volt a Forma-1-ben.

Debütálás a Forma-1-ben (2007)

Kimi Räikkönen és Juan-Pablo Montoya távozását követően egy üres hely volt Fernando Alonso mellett 2007-re a McLarennél. Hamiltonon kívül pályázott az ülésre a csapat tesztpilótája, Gary Paffett, illetve a 2006-os szezon második felétől az elbocsátott Montoyát helyettesítő Pedro de la Rosa is. 2006. november 24-én azonban bejelentésre került, hogy Lewis Hamilton lesz Fernando Alonso csapattársa a 2007-es idénytől. Hamilton az első színesbőrű ember volt, aki rajthoz állt a Forma-1-ben.

Hamilton bemutatkozása nagyon erősen sikerült, már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon a dobogó harmadik fokára állhatott fel, az évad első 9 verseny mindegyikén a dobogón tudott végezni, ebben volt 2 futamgyőzelem is, a Kanadai és az Amerikai Nagydíjakon. A stabil dobogós helyeknek köszönhetően futamgyőzelem nélkül már az évad negyedik futama után átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben is.

Lewis Hamilton, McLaren
Hamilton száguld pályafutása első futamgyőzelme felé a 2007-es Kanadai Nagydíjon – Fotó: Mercedes AMG Petronas

Világbajnoki címvédő csapattársa, Alonso egója nemigen nyelte be, hogy újonc csapattársa ennyire berúgja úgymond az ajtót, és el is mérgesedett idővel a viszonya mind vele, mind a csapatvezetőséggel is. Ez a Magyar Nagydíjon csúcsosodott ki, amikor Alonso a boxban feltartotta Hamiltont, hogy az ne tudjon felérni a gyorskörére. Alonsóé lett a pole, de emiatt a versenybírák 5 rajthelyes büntetéssel sújtották, így Hamilton ölébe hullott a pole, és meg is nyerte a futamot.

Hamilton ezen kívül nyert még a Japán Nagydíjon, a végsőkig esélye volt a világbajnoki címre. Viszont az utolsó két futam nem alakult jól neki, a Kínai Nagydíjon a boxutcába befelé menet a sóderágyba csúszott, míg az évzáró Brazil Nagydíjon váltóhiba hátráltatta, és csak a hetedik helyen ért célba. Végül egy pont hátránnyal lecsúszott a bajnoki címről a Ferrari versenyzője, Kimi Räikkönen mögött.

Az első világbajnoki cím (2008)

2008-ra Hamilton csapattársa a Renaulttól érkező Heikki Kovalainen lett. Kovalainen nem ütötte meg Alonso szintjét, így Hamilton a McLaren első számú versenyzőjévé tudott válni stabilan. Már az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat megnyerte, de ellentétben a debütáló évével, több hibát vétett, ami miatt nem tudta egyértelműen uralni a bajnokságot. Egyik legemlékezetesebb hibája a Kanadai Nagydíjon történt, amikor a boxutca kijáratánál pirosra váltott a lámpa, figyelmetlenségből belement hátulról Kimi Räikkönen Ferrarijába. Ezt a manőverét egy tíz rajthelyes büntetéssel jutalmazták a következő Francia Nagydíjra. Ám felhívta magára a figyelmet a Brit Nagydíjon alkotott produkciójával, amikor esős körülmények között kvázi esőtáncot járt, és több mint 1 perces előnnyel nyerte meg a versenyt a második helyezett Nick Heidfeld előtt.

Az évadzáró Brazil Nagydíjon a bajnokság élén állt 7 pontos előnnyel megelőzve a Ferrari versenyzőjét, Felipe Massát. Az időmérőn Massáé lett a pole pozíció, Hamilton csak a negyedik helyet szerezte meg, de elegendő volt az ötödik helyen célba érnie, hogy megszerezze a bajnoki címet. Massa uralta a versenyt, a váltakozó körülmények között zajló futamnak a vége előtt 2 körrel azonban a Toro Rosso versenyzője, Sebastian Vettel megelőzte Hamiltont, aminek köszönhetően visszacsúszott a 6. helyre. A verseny vége előtt egy kanyarral Hamilton, az immár szakadó esőben, utolérte a száraz pályás gumikon csúszkáló Timo Glock Toyotáját. Ezt kihasználva Hamilton meg tudta előzni őt, s így bejött az ötödik helyre, amivel a világbajnokságot 98 ponttal, egy pont előnnyel megnyerte Massa előtt.

McLaren MP4-28, 2008
Hamilton első világbajnok autója, a McLaren MP4/28 – Fotó: Mercedes AMG Petronas

A további McLarenes évek (2009-12)

A pályafutása hátralévő McLarenes évei azonban főleg már nem a sikerekről szóltak. 2009-ben az új szabályrendszerhez nem tudott megfelelően alkalmazkodni a McLaren, az évad első felében csak kínlódtak, az évad második felére erősödtek fel, Hamilton csak két futamot nyert, a Magyar és a Szingapúri Nagydíjakat, a bajnokság ötödik helyén végzett 49 ponttal.

Raikkonen, Hamilton, Webber
Hamilton a 2009-es Magyar Nagydíjon Räikkönen és Webber társaságában – Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

2010-től 2012-ig csapattársa a Brawn GP-től érkezett 2009-es világbajnok Jenson Button lett. A McLaren már jobb autót épített, ez egy nagyon szoros évad volt, hiszen az évadzáró Abu-Dhabi Nagydíjon Hamilton mellett a Red Bullal Sebastian Vettel és Mark Webber, illetve a Ferrarival Fernando Alonso is esélyes volt a bajnoki címre. Igaz, Hamiltonnak ez az esély pusztán matematikai volt, hisz 24 pontos hátrányban állt az éllovas Alonsóval szemben. Abu-Dhabiban a 2. helyről rajtolt, mindössze 31 ezred másodperccel elmaradva Vetteltől. A futamon ugyanitt ért célba és mivel Vettel nyert, Webber nyolcadik, Alonso pedig hetedik lett, így Vettel lett a világbajnok, Hamilton a 4. helyen végzett 240 ponttal.

Hamilton, Vettel, Button
Hamilton és Button ünnepli a világbajnok Vettelt a 2010-es Abu-Dhabi Nagydíjon – Fotó: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool

2011-ben pályafutása addigi talán legnehezebb szezonját élte meg, mert Forma-1-es pályafutása során először kapott ki csapaton belül a csapattársától. A sok felesleges ütközése miatt is felhívta magára a figyelmet, főleg Felipe Massa Ferrarija látta ennek a kárát. A versenyfelügyelők nem kímélték, ami a büntetéseket illeti, ő viszont úgy állította be az egészet, hogy amiatt ilyen szigorúak vele a bírák, mert színesbőrű. A magánéleti gondjaival is indokolta gyenge formáját, hisz az akkori barátnőjével, az énekesnő Nicole Scherzingerrel amolyan se veled-se nélküled párkapcsolatban volt. Három futamot nyert, és a világbajnokság ötödik helyén zárt.

Hamilton, Alonso, 2011
Hamilton Alonso előtt 2011-ben a Német Nagydíjon – Fotó: Pirelli

2012-ben a McLaren egy nagyon gyors, de műszakilag megbízhatatlan autót épített. Első szezonbeli győzelmét a Kanadai Nagydíjon aratta, és bár további győzelmek következtek a Magyar, az Olasz, és az Amerikai Nagydíjakon, gyakran önhibáján kívül nem tudott pontszerző helyeken befutni, emiatt már idejekorán kiesett a vb-esélyesek sorából. Ebben az évben lejárt a szerződése a McLarennél, ám sokak meglepetésére nem hosszabbította meg azt, a Szingapúri Nagydíj után bejelentésre került, hogy a visszavonuló Michael Schumacher helyére szerződik a Mercedeshez 2013-tól.

Vettel, Hamilton, Alonso
Hamilton a 2012-es Amerikai Nagydíjon a dobogó tetején Vettel és Alonso társaságában – Fotó: Pirelli

Mercedes (2013)

Bár sokan nem erre számítottak, de ez az átigazolás egy jó döntésnek bizonyult: a McLaren visszaesett az erőviszonyokban, míg a Mercedes ekkor indult meg felfelé. Ugyanakkor hiába volt egykörös tempóban az egyik leggyorsabb a Mercedes, a gumikezelés az valami katasztrofális volt. Mindössze egyetlen győzelmet szerzett, a Magyar Nagydíjon, míg csapattársa, Nico Rosberg kettőt, a Monacói és a Brit Nagydíjakon, de még így is előrébb végzett Rosbergnél a pontversenyben. Hamiltonnak esélye volt megnyerni a Brit Nagydíjat, de az volt az a botrányos futam, amikor több versenyző is defektet kapott. Hamilton volt a legelső, aki defektet kapott, és csak a negyedik helyen tudott végezni. Az év során ötször szerezte meg a pole pozíciót, de ezt csak a Hungaroringen tudta győzelemre váltani.

Fotó: Pirelli
Fotó: Pirelli

Két világbajnoki cím zsinórban a Mercedesszel (2014-15)

2014-ben beköszöntött a turbókorszak, és a Mercedesé lett messze a legjobb autó, így Hamilton döntése pláne jó döntésnek bizonyult 2012-ben. Az évad 19 versenyéből 16-ot a Mercedes tudott megnyerni. Mivel a Mercedes a vb-címért gyakorlatilag saját maga ellenfele volt, a vezetőség úgy döntött, hogy hagyja szabadon egymás ellen versenyezni a pilótáit.

Az évad első felében Rosberg volt az erősebb, viszont a nyári szünet után előjött az a bizonyos “Hammertime” Hamiltonból, és a tragikus Japán Nagydíj után (ahol a Marussia versenyzője, Jules Bianchi halálos balesetet szenvedett) át is vette a vezetést a világbajnokságban, amit már nem engedett ki az év végéig a kezéből. 11 futamot nyert a szezonban, és megnyerte a bajnokságot. Hamilton és Rosberg tinédzserkoruk óta barátok voltak, de ez a kiélezett rivalizálás tönkretette ezt a barátságot.

Hamilton, Mercedes, 2014
Hamilton Abu-Dhabiban, a brit zászlóval a kezében ünnepelve a bajnoki címét 2014-ben – Fotó: FIA

A Mercedes 2015-re is erős autót épített, újfent 16 győzelmet arattak a 19 futamból, azonban Hamilton már magabiztosabb formában versenyzett, 10 futamot nyert, és már három futammal a szezon vége előtt, az Amerikai Nagydíjon megszerezte pályafutása harmadik világbajnoki címét. Ez egy igen érzelmes világbajnoki cím volt neki, hiszen megelőzte futamgyőzelmek számában gyermekkori példaképét, Aryton Sennát, valamint Sennához hasonlóan ő is háromszoros világbajnok lett.

Hamilton, 2015
Hamilton 2015-ben Szocsiban, a dobogón – Fotó: Pirelli

2016 – egy igen fájó világbajnoki vereség

Sokak meglepetésére Hamiltonnak nem sikerült megvédenie világbajnoki címét a Mercedesnél töltött negyedik szezonjában. Ez annak ellenére volt így, hogy a csapat ugyanolyan teljesítményelőnyt élvezett riválisaival szemben, mint az előző két évben.

A rivalizálás tovább folytatódott Hamilton és Rosberg között, ennek főleg két emlékezetes momentuma volt, amikor a Spanyol Nagydíjon az élen összeütköztek és mind a ketten kiestek a versenyből. Továbbá az Osztrák Nagydíjon az élen összeértek egymással, Rosberg első szárnya megsérült, és a negyedik helyre esett vissza, míg Hamilton megnyerte a futamot.

A Mercedes teljesítményelőnye keveset számított, amikor Hamiltont nem egy alkalommal az autója cserbenhagyta. A kvalifikációk során egy pár alkalommal erőforrás-probléma miatt nem tudott jó helyekről rajtolni, a Maláj Nagydíjon emlékezetes módon magabiztosan az élen haladva esett ki motorhiba miatt.

Mivel Rosberg a közös éveik alatt ezévben a legjobb teljesítményét nyújtotta, és a műszaki megbízhatósági hibák az ő autóját nem érintették olyan komolyan, ez se jelentett sok jót Hamiltonra nézve. Bár voltak versenyek, amikor Hamilton nem teljesített a legjobb tudása szerint – a rajtolásai különösen gyengék voltak –, mégis megnyert az idény során tíz futamot, eggyel többet, mint amennyit csapattársának sikerült.

Hamiltonnak az utolsó négy futamot meg kellett nyernie ahhoz, hogy esélye legyen a bajnoki címre. Ez sikerült neki, de az is kellett neki, hogy Rosberg ne végezzen a dobogón az évadzáró Abu-Dhabi Nagydíjon. Ez viszont nem sikerült, bár Hamilton emlékezetes módon a versenyen lelassította a mögötte haladókat az élen, hátha megelőzik a mögötte lévő Rosberget. Erre végül nem került sor, Hamilton megnyerte a versenyt, de Rosberg a második helyével 5 pont előnnyel megnyerte a bajnokságot. Bár Rosbergnek volt szerződése a következő évadra, de már a visszavágóra nem került sor, mivel Rosberg váratlanul a világbajnoki címe után bejelentette, hogy visszavonul az autóversenyzéstől.

Rosberg, Vettel, Hamilton, 2016
Hamilton, Rosberg és Vettel a 2016-os Abu-Dhabi Nagydíj dobogóján – Fotó: Pirelli

Sorozatban dőlnek meg a rekordok (2017-21)

Hamilton új csapattársa a Mercedesnél a Williamstől érkezett Valtteri Bottas lett. Azonban 2017-től új aerodinamikai szabályok léptek életbe, és a Ferrari ezt jól használta ki, és Hamilton egy új bajnoki riválist kapott Sebastian Vettel személyében. Vettel meg is nyerte Hamilton előtt a versenyt az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon.

A páros keményen küzdött a szezon első felében. Hamilton egy izgalmas versenyen győzött a Spanyol Nagydíjon Vettel ellen. Magabiztosan vezette az Azeri Nagydíjat, de levált a fejtámlája az autójáról, és csak az ötödik lett végül. Ez egy vitatott incidens után történt, amikor Vettel meglökte Hamiltont bal oldalról a biztonsági autós időszakban mérgében, mert elmondása szerint Hamilton féktesztelte őt.

A nyári szünet után Hamilton megrázta magát, és sorozatos győzelmeket aratott a Belga, az Olasz, és a Szingapúri Nagydíjakon. Ez utóbbi meglepetésszerű győzelem volt egy olyan pályán, amelyen a Mercedes hagyományosan szenvedett, amihez hozzájárult egy első körös baleset, amelyben mindkét Ferrari kiesett.

A Mercedes fejlesztései is jobbak voltak a Ferrariénál, és Hamilton már akkora különbséget alakított ki Vettellel szemben, hogy két futammal a szezon vége előtt, a Mexikói Nagydíjon bebiztosította pályafutása negyedik világbajnoki címét.

Hamilton, Bottas, 2017
Hamilton ünnepli a 4. világbajnoki címét Mexikóban – Fotó: Mercedes AMG Petronas

2018-ban és 2019-ben Hamilton újra világbajnok lett, magabiztos előnnyel a Ferrari és a csapattársa, Bottas előtt. Pályafutása fénykorát kb. ekkoriban élte, gyakorlatilag alig vétett hibákat. 2020-ban Hamilton a hetedik vb-címével egálba került a szintén hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel. Schumacher elveszítette a legtöbb nagydíj-győzelem rekordját, és most Hamilton a legsikeresebb Forma-1-es pilóta. Ezt a rekordot 2021-ben tovább növelte, de történelmi nyolcadik vb-sikerét nem érte el egyenlőre: a turbóhibrid korszak 2014-es kezdete óta először szenvedett vereséget a Mercedes az egyéni világbajnokságban, hisz az egyéni vb-címet Max Verstappen szerezte meg a Red Bullal.

Hamilton, 2020, Eifel Grand Prix
Hamilton 2020-ban Schumacher sisakjával a nürburgringi Eifel Nagydíjon. Ezen a futamon egalizált Schumacherrel, hisz Hamilton is 91-szeres nagydíjgyőztes lett – Fotó: Zak Mauger / LAT Images / Pirelli

Első évek futamgyőzelem nélkül (2022-23)

2022-ben beköszöntött a ground effect éra, és a Mercedes nem tudott jól alkalmazkodni az új szabályokhoz: a W13-as kódjelű konstrukció nem bizonyult elég versenyképesnek ahhoz, hogy a bajnoki címért küzdjön. Hamilton ugyan többször felállt a dobogóra, de Forma-1-es pályafutása során először fordult elő vele, hogy egy adott idényben nem tudott egy futamot sem nyerni. Az egyéni pontversenyben pályafutása legrosszabb helyezését érte el, a hatodik helyen végzett, két pozícióval lemaradva új csapattársától, George Russelltől. A 22 versenyből álló szezonban Hamilton 9-szer végzett a dobogón (köztük ötször a második helyen), és két futam kivételével az összes futamon pontot szerzett.

Hamilton, Russell, Sainz, 2022
Hamilton a 2022-es Brazil Nagydíjon Russell és Sainz társaságában – Fotó: Pirelli

A 2023-as szezon vége felé Hamilton bevallotta, nem sokkal az első futam után tudta, hogy nem volt elég előrelépés az előző évhez képest ahhoz, hogy esélyesek legyenek újra a bajnoki címre. Ez az értékelés helyesnek bizonyult: nemcsak Hamilton nem tudott futamot nyerni zsinórban a második szezonjában, hanem a Mercedes, mint csapat sem 2011 óta.

Hamilton, 2023
Hamilton a 2023-as Magyar Nagydíjon a pole pozícióért járó díjat veszi át – Fotó: Glenn Dunbar / LAT Images / Pirelli

Nem sokkal a szezon kezdete után a Mercedes lemondott az újszerű „zero sidepod”-kialakításról, amely ugyan innovatív volt, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. És bár a W14 javult a szezon során, soha nem jelentett következetes veszélyt a Red Bullra, akik a 22 versenyből 21-et meg tudtak nyerni. Hamilton a világbajnoki pontverseny harmadik helyén végzett 234 ponttal, 341 pontos lemaradással a világbajnok Max Verstappen mögött.

Az idei évben eddig a Mercedes mindössze a negyedik helyen szerénykedik a tabellán 52 ponttal, Hamilton is csak a kilencedik egyenlőre mindössze 19 ponttal a neve mellett.

Ferrari (2025-)

2024. február 1-jén bejelentésre került, hogy 12 évad után búcsút int a Mercedes csapatának, és a Ferrarihoz igazol, ahol Carlos Sainzot váltja, csapattársa Charles Leclerc lesz. Hogy ez jó döntésnek bizonyult-e, a jövő kérdése, de az nagyon pikáns lenne, ha a nyolcadik világbajnoki címet a Ferrarival szerezné meg, és pont egy Ferrariban döntené meg Michael Schumacher világbajnoki címeinek rekordját.

Hamilton több éve hangosan és aktívan elkötelezett a szociálisan hátrányos helyzetű emberek és olyan ügyek mellett, mint a környezetvédelem és a jótékonykodás. 2021-ben pedig, néhány nappal a Forma-1-es szezonzáró után Hamiltont az akkori Károly herceg lovaggá ütötte.

Fernando Alonso – Maratoni hajsza a harmadik vb-cím után

 

Releváns cikkek