Quantcast
Legfrissebb híreink
Simboostr: Nyílt béta teszt – Interjú a fejlesztőkkel
Fotó: Simboostr.com
Esport

Simboostr: Nyílt béta teszt – Interjú a fejlesztőkkel

Te is játszol az F1 22-vel és mindig is vágytál egy saját versenymérnökre? A Simboostr pontosan ezt kínálja, amit kipróbálhatsz a nyílt béta teszt során!

A mai cikkünkben egy igazán érdekes interjút olvashatnak az olvasók, ahol egy magyar startup cég tulajdonosaival beszélgettünk, név szerint Kiss Szabolccsal és Máté Kiss Bencével, akik a szimulátoros világban való részvételükről osztottak meg részleteket. Ugyanis az általuk fejlesztett Simboostr nevű szoftverrel egy új hullámot kívánnak meglovagolni, ami a szimulátoros világ egy új korszakát hozhatja el a közeljövőben.
A továbbiakban szóba kerül a nyílt béta teszt és az arra való csatlakozási lehetőség is, megtudhatjuk, hogy miben segíthet a Simboostr a szimulátorversenyzőknek a jobb vezetési élmény elérésében, és milyen jövőbeni terveket szőnek, amivel ezt a világot hivatottak megsegíteni.

 

Induljunk az elejétől, hogy alakult meg a csapat és milyen célokkal vágtatok neki a projektnek?

Mindannyian a Győri Széchenyi István Egyetemen tanultunk, különböző szakokon. A csapatunkban van járműmérnök, szoftverfejlesztő, adatelemző és marketinges is, és közöttünk az a kapcsolat, hogy mind az egyetem Formula Student csapatában, az Arrabona Racing Team-ben (ART) dolgoztunk együtt évekig. Aki nem ismerné a Formula Student-et, azt érdemes tudni róla, hogy ez egy nemzetközi egyetemi versenysorozat, melynek célja egy olyan formula autó tervezése és megépítése, amelyet kizárólag hallgatók valósítanak meg. A világ minden pontjáról érkező csapatok nemzetközi versenyek keretein belül mérkőznek meg egymással. Ezeken a világszerte megrendezett versenyeken egyetemistákból álló csapatok a saját tervezésű versenyautóikkal mérik össze tudásukat a versenypályán, illetve prezentálják munkájukat a bíráknak.
Hazánkban több ilyen csapat is működik a műszaki felsőoktatási intézményekben. A győri csapatban évekig dolgoztunk együtt, és innen a jó személyes és szakmai kapcsolat az alapítótársakkal – kezdte Kiss Szabolcs.

Honnan jött az ötlet arra, hogy ebbe a projektbe belevágjatok?

Mind motorsport rajongók vagyunk, amit a Formula Student tagság is jól mutat. Amikor végeztünk az egyetemen, sokat beszélgettünk, hogy a korábban megszerzett tudást hogyan lehetne felhasználni egy izgalmas projektben vagy egy saját cégben. Végül mind különböző iparágakban helyezkedtünk el. Van, aki multinál, van, aki kisebb vállalkozásnál, és az egyik alapítótársunk, [Máté Kiss] Bence versenymérnök lett. De az ötletelés megmaradt és voltak olyan próbálkozások is, amik nem voltak sikeresek.
Végül tavaly egy új irányvonalként kezdett formálódni, hogy fejlesszünk egy egyedi adatelemző szoftvert szimulátorosoknak, mivel ebben szinte mindannyiunknak volt háttere és érdeklődése is. Az alapítók közül [Tari] Csaba adatelemző mérnökként dolgozik, [Bólya] Richárd projektje az ART-ban egy saját telemetria szoftver fejlesztése volt, [Farkas] Zsolt hobbi szimulátorosként rendszeresen használt ilyen szoftvereket, és [Bodor] Evelin marketingesként nagyon otthonosan mozog abban, hogy egy terméket hogyan kell reklámozni.”

“Csaba és én is pilóták voltunk az ART-ban és gyakorlásként szimulátoroztunk, valamint otthon is játszottunk hobbi szinten. Csapattagként hetente egyszer, kétszer voltak szimulátoros edzések, és ilyenkor összegyűlt az összes pilóta és azok a csapattagok, akik az adatelemzéssel foglalkoztak, hogy egymást segítve hatékonyan fejlődhessünk. Ehhez visszanyúlva jött ez az új ötlet is – tette hozzá Bence.

Milyen szinten vagytok benne a projektben per pillanat?

A csapatból négyen már főállásban a projekten dolgozunk. Ennek az az oka, hogy mióta a tesztelés megkezdődött, azóta nagyon sok feladat gyűlt össze, és másképp nem lehetne ezeket minél gyorsabban befejezni. Valamint nagyon érdekes, hogy mióta elkezdtük az ötletet kidolgozni, megjelent négy új versenytárs hasonló termékkel a piacon.

Az jól látszik, hogy van egy komolyabb hullám, és több kiegészítő szoftver is megjelenik a szimulátoros piacon. A négy cég, akik hasonló termékeket fejlesztenek, egy brit startup, egy német, egy lengyel, valamint egy kanadai cég. Ez utóbbinak az érdekessége, hogy társtulajdonosa Scott Mansell, aki a szimulátoros világban és a közösségi felületeken Driver61 néven ismert, népszerű tartalom gyártó. Ezek a versenytársak viszont sokkal komolyabb háttérrel rendelkeznek, mint mi. Így nekünk nem maradt más, mint előre menekülni, és minél gyorsabban haladni a fejlesztéssel.

Szóval, miről szól a szoftveretek? Miért lehet ez hasznos a versenyzők számára?

A valós motorsportban a pilóták mellett van egy versenymérnök, aki elemzi az adataikat és segíti őket a fejlődésben, de az online világban erre nem nagyon van lehetőség, maximum, ha valaki nagyon profi szinten van. Erre tökéletes példa, amit Bereznay Dani is mondott pár hete, hogy a Mercedes esport csapatánál több mérnök is segíti a pilótákat a teljesítményük maximalizálásában.
Mi erre kínálunk egy megoldást a hobbi játékosoknak és amatőr versenyzőknek. A Simboostr nem egy hagyományos adatelemző szoftver, hanem egy automatikus és személyre szabott adat kiértékelő rendszer, amelyben egy virtuális versenymérnök ad visszajelzéseket a felhasználók számára a fejlődéshez – magyarázta Szabolcs.

Az oldalatokon írtátok, hogy a Simboostr virtuális versenymérnökét Alfie-nak hívjátok. “Ő” milyen adatokat tud kielemezni, tehát hogyan segíti a versenyzőket?

Első körben arra koncentráltunk, hogy a pilóta által kezelt dolgokról adjon visszajelzést. Ez tartalmazza a kormányzást, gázadást, fékezést és a váltást. Nekem, mint versenymérnöknek az a meglátásom a sok éves tapasztalatomnak köszönhetően, hogy először vezetni kell megtanítani az embert és aztán kell módosítani az autó beállítását.
Ezt például a gokartban is így szoktuk alkalmazni, és én is így tanultam meg az alapokat. Mivel amíg a pilóta nem tud konstans időt menni, mondjuk 10 körön keresztül, addig felesleges bármit is állítgatni, mivel meg fogja zavarni.

Viszont a piacon azt látjuk, hogy nem ez a legjobb út, legalábbis a felhasználók nem feltétlenül így gondolják. Őket az autó beállításának módosítása érdekli, mivel úgy gondolják ettől lehetnek gyorsabbak. Emiatt már dolgozunk azon, hogy ebben hogyan tudunk nekik segítséget nyújtani – fejtette ki jobban Bence.

Simboostr
Ez látható az oldalon, amikor Alfie tanácsokat ad – Fotó: Simboostr.com

A jelenlegi fejlesztés mely fázisban áll, és mi a helyzet a nyílt béta teszttel?

Már az első szakaszunkon túl vagyunk, ami a zárt béta teszt volt. A nyílt béta teszt két külön fázisra van bontva. Az elsőt április végén kezdtük, és egészen május végéig tart. Időközben pedig a marketing tevékenységeink terén is aktívabbak leszünk, valamint a nyílt teszt második fázisára nemzetközi felhasználókat is bevonunk.
Az F1 23 megjelenése után pedig azon fogunk dolgozni éjt nappallá téve, hogy minél gyorsabban, hibátlanul, kompatibilissé tegyük vele a szoftvert. Így ezután már azzal is lehet használni a Simboostr-t.

Tehát ezek szerint változni fog az idei játék telemetria protokolja, ezért is kell nektek ezt gyorsan lereagálni?

Ez az, amit még nem tudunk, hogy fog-e változni. A F1 21 és a 22 között, ha jól emlékszem különösebb változások nem voltak, de azt meg kell nekünk is vizsgálnunk, hogy lesz-e benne bármi olyan változás, például az adatkimentésben, avagy az adat struktúrában, amely miatt kellene bármilyen módosítást a termékünkben eszközölni.

Jelenleg hány embert képes és lenne képes elbírni a rendszeretek a teszt időszak alatt?

A célunk, hogy ötven aktív tesztelőnk legyen, viszont tudjuk, hogy ötven aktív tesztelő, nem ennyi emberből lesz. Úgyhogy legalább háromszor ennyi felhasználót tervezünk bevonni a tesztelésbe. Biztos vagyok benne, hogy lesz olyan, aki csak egyszer próbálja ki a terméket, vagy aki csak heti egy-két alkalommal teszteli. Nekünk arra van szükségünk, hogy az általunk meghatározott KPI-t [teljesítménymutatót] ezekkel az aktív felhasználókkal elérjük.

Az ár terén mire lehet számítani, mennyiért szerezhetjük meg a szoftvert?

Pontos árat még nem határoztunk meg, viszont a mögöttes kalkulációk már folynak. Most gyűjtjük az adatokat, hogy mennyibe kerül egy felhasználó, milyen költsége van az adattárolásnak, mivel ez fogja meghatározni a felhasználónkénti költséget. A másik pedig az, hogy milyen funkciókat, milyen előfizetési csomagban tudunk adni. Viszont az elején mindenképpen lenne egy ingyenes csomag, valamint legalább két további előfizetéses csomag. Egy olcsóbb előfizetés 3-4 dolláros [kb. 1200 Ft] áron, míg egy drágább 7-8 dollár [kb. 2500 Ft] környékén.

Tehát ezek szerint előfizetéses rendszeren alapulna?

Így van, első körben ez a tervünk, de ezt természetesen bármilyen üzleti irányvonal felülírhatja még. Van egy amerikai versenytárs, akinek a szoftverét egyszer kell megvásárolni, de minden további frissítésért fizetni kell. Felmerült, hogy ez sem rossz irány, de nem biztos, hogy a felhasználók örülnének, ha egy-egy frissítés meg nem vásárlása esetén a szoftverük, amiért pénzt adtak, nem működne megfelelően.
Így lehet, hogy mi a manapság jól bevált előfizetéses rendszernél maradnánk.

Magyarországon mekkora az érdeklődés ez iránt, mekkora a piac?

Erről pontos statisztikánk nincs, de a legtöbb piackutatásunkat itthon végeztük, kisebb arányú, nemzetközi felhasználók bevonásával. Az eddigi tapasztalat, hogy az érdeklődés megvan rá, de üzleti szempontból tudjuk, hogy ez igazán akkor fog eldőlni, amikor azt látjuk, hogy az emberek fizetnek-e érte. A visszajelzések pozitívak, és akiket eddig bevontunk a tesztelésbe, azoknak tetszik a szoftver. Nagyon sokan adtak már tippeket és tanácsokat, mivel lehetne még jobbá tenni. Viszont összességében az mutatja a termék igazi értékét, vagy sikerességét, hogy a felhasználók megvásárolják-e.

Simboostr
A kiemelt részen a leglassabb kanyarkombinációt látható – Fotó: Simboostr.com

A jövőbeni tervekkel, hogy álltok? Van-e bármilyen víziótok ezen a területen?

Jelenleg a fejlesztés két irányban halad. Az egyik az, hogy javítjuk azokat a hibákat, amiket a felhasználók visszajeleznek, valamint készítünk elő új funkciókat is.
Kiszűrtünk már egy jó pár hibát a zárt béta teszt során, viszont a nyílt béta teszt alatt újabbak jöttek elő, amiket korábban nem láttunk, és ezeket minél gyorsabban javítjuk. A terv az, hogy minden héten ki tudjunk adni egy-egy frissítést, amiben például ezek a bizonyos hibák már ki vannak javítva, és akár emellett új funkciókat is behozzunk ezzel.
Emellett az egyik legnagyobb funkció, amit szeretnénk a közeljövőben megvalósítani, az az autó beállítás tanácsadás. A megvalósításra már van koncepciónk, valamint az utóbbi hetekben a tesztelőktől erre jött a legtöbb javaslat, hogy nekik mi lenne a legjobb.
Nekünk az a legfontosabb, hogy minden funkció úgy kerüljön be a szoftverbe, hogy felhasználóknak az tényleg értéket adjon, és segítse őket a fejlődésben.

Milyen játékokkal tervezitek még kompatibilissé tenni a szoftvert?

Nem titkolt célunk, hogy bővíteni fogjuk a Simboostr kompatibilitását több játékhoz is. Az F1 csak az első lépés, emellett például az Assetto Corsa-hoz, Assetto Corsa Competizione-hez, az iRacing-hez valamint az rFactor-hoz is elérhetővé akarjuk tenni.

Amit még ki szeretnék emelni, hogy a fejlesztés során nekünk kifejezett tervünk, hogy a termék ne csak a szimulátorosoknak, versenyzőknek legyen hasznos, hanem a ligáknak is, bármely platformon. Ezért is keressük a kooperációt a ligákkal és azok vezetőivel. Ezáltal minél több liga vezetőjének lehetősége lenne olyan funkciókat javasolni, ami nekik praktikus lehet a ligájuk menedzsmentjéhez, a versenyek szervezéséhez, vagy bármi ehhez köthetőhöz, amivel ők problémába ütköznek. Ehhez aktívan is keressük az együttműködést és a kapcsolatokat, hogy olyan partnerséget tudjunk kialakítani velük, amely nekik is hasznos lehet – zárta Kiss Szabolcs.

 

A Simboostr szoftverét itt lehet elérni, ahol az oldalukon való regisztráció után máris belecsobbanhatunk az adatok tengerébe. Emellett, mint ahogy ahogy azt az interjúból kiderült, kiemelten fontos a csapat számára a visszajelzések gyűjtése, ami a fejlesztéseket segítik, ezért ajánljuk a Discord szerverükre való fellépést is, ahol amellett, hogy visszajelzéseket adhatunk, egy közösség részeseivé is válhatunk, ahol versenyhétvégéről-versenyhétvégére kiható köridő kihívás részesei lehetünk, ahol a többi versenytárssal a század és ezred másodpercekért küzdhetünk meg, miközben Alfie a virtuális versenymérnök sok-sok jó tanáccsal lát el minket körök után.
Emellett, az oldalukon egy részletes leírás is található arról, hogy hogyan kell összecsatlakoztatni a szoftvert a játékkal.

Simboostr – AI based suggestions for SIM racers

Simbooster offers you a solution and you can easily analyze your data then find out how can you improve. Alfie – our AI – will lead you through every corner and give you the best advice to race like a pro.

Új csapatot mutatott be az EA az F1 23-as játékban, és a trailer dátuma is kiderült

Releváns cikkek