Verstappen: A Leclerc incidensért kapott büntetés a helyes döntés
Max Verstappen nehezen kiharcolt győzelmet aratott a Las Vegas-i Nagydíjon, amely legalább olyan látványos volt, mint maga Las Vegas.
A holland a rajtnál rögtön az élre állt, de az első kanyarban Charles Leclerc elleni megmozdulásáért megbüntették. Utólag úgy gondolja a holland, hogy a felügyelők jól döntöttek.
“Nos, a rajt jó volt, de aztán mindketten elég későn fékeztünk, hogy megvédjük a pozíciót, de e egy kicsit belülről jött, azt hiszem. Amint itt egy kicsit lekerülsz, szuper alacsony a tapadás, és ez történt” – magyarázta Verstappen.
“Fékeztem, és nem volt tapadás. Nem akartam Charles-t kilökni a pályáról, de nem tudtam lelassítani. Egyszerűen csak négy kerékkel szélesre csúsztam, ezért kellett szélesre mennünk.”
Verstappen kezdetben nem örült az FIA-tól kapott büntetésnek, de utólag már másképp látja a dolgot.
“Akkoriban az ember tele van adrenalinnal is, és nem voltam elégedett a döntéssel, de visszatekintve valószínűleg helyes döntés volt, és azzal az öt másodperccel biztosan egy kicsit nehezebb volt visszajönni az élre” – tekintett vissza a Red Bull versenyzője.
A holland mellett Leclerc is helyesnek tartja a böntetést.
“Nyilvánvalóan túlléptem a limitet, és szerintem megérdemelt az öt másodperces büntetés” – mondta Leclerc utána.
“Szoros volt. Még mindig próbáltam kitolni a pályáról, de annyira kevés volt a tapadás, hogy megpróbáltam megtartani azt a pozíciót, de ez van. Megbüntették, megfizette a büntetést, és szerintem ez volt a helyes büntetés.”
“Csak azt gondolom, hogy az ilyen helyzetekben jobb lenne, ha az FIA kérné, hogy adják vissza a helyet, mert szerintem elég nagy előnyt jelent, ha vigyázol a gumikra, amikor szabad levegőd van, de ez van.”
Leclerc biztos volt benne, hogy nyert volna az utolsó Biztonsági Autós-periódus nélkül is, amely alatt mindkét Red Bull-pilóta kiállt a bokszba, míg ő kint maradt.
“Tényleg úgy gondolom, hogy a Biztonsági Autó nélkül a miénk lett volna a győzelem” – mondta Leclerc.
“Nagyon jó első stintet teljesítettünk a közepes gumikon, és azt hiszem, öt körrel több új kemény [gumiabroncsunk] volt, mint Maxnak. Jó négy-öt köröm volt arra, hogy hőmérsékletre hozzam őket, és ezzel nagyon jó munkát végeztünk. Szóval nagyon magabiztos voltam, hogy a győzelem a miénk.
“Aztán sajnos jött a Biztonsági Autó. Max és Checo megállt, én pedig maradtam az öt körös használt kemény gumikon – ami nem túl sok, öt kör, de a probléma az, hogy aztán amikor a Safety Car alatt lehűtjük őket, egy használt gumit újraindítani hihetetlenül nehéz ilyen hőmérsékleten, és ott elvesztettük a versenyt.”
Leclerc, akinek hihetetlen módon nem sikerült az elmúlt 12 pole-ját nagydíjgyőzelemre váltania, elismerte, hogy ő is megállt volna kerékcserére.
Verstappen idén harmadjára is diadalmaskodott Amerikában
Reklám
Rába Ármin
Összes cikk: 420Releváns cikkek
Leclerc szerint a 2024-es Ferrari teljesen más lesz
Horner: A Ferrarinak újra versenycsapattá kell válnia
Sárga színnel újít a Ferrari!
Verstappen a leggyorsabb, viszont Sainzé a pole
Kiemelt hírünk
Csatlakozz a Simboostr 50%-os karácsonyi akciójához és Nyerd Meg a 1500 eurós szimulátor szettet!
Mint ahogy már korábban írtuk, az AI technológiákkal működő Simboostr most már elérhető az F1 23 nevű Forma-1-es simcade játékhoz,…