Quantcast
Legfrissebb híreink
Vincze Dávid folytatta a Mercedes nyerési szériáját a VMRL F1-es bajnokságában
Fotó: VMRL powered by Simboostr
Esport

Vincze Dávid folytatta a Mercedes nyerési szériáját a VMRL F1-es bajnokságában

A Portugál Nagydíjtól eltérően ezúttal Vincze Dávid nyerte a Mercedes színeiben a Belga Nagydíjat, a Virtual Motorsport Racing League powered by Simboostr 2. szezonjának, második fordulóján.

A vasárnapi verseny ezúttal is izgalmas fordulatokat hozott magával, ahol bőven szemtanúi lehettünk az izgalmasabbnál-izgalmasabb csaták, és balesetek történéseinek.

Az időmérő során a további sorrend állt fel, ami alatt két esővel fűszerezett Q1-es és Q2-es fázisban kellett a versenyzőknek megmutatniuk a legjobbjukat.

  1. Kökény Tamás – Mercedes – 1:40.916
  2. Vincze Dávid – Mercedes – 1:41.081
  3. Dominik – Alfa Romeo – 1:41.400
  4. Nemesis – Aston Martin – 1:41.575
  5. MartinTheJezuz – Ferrari – 1:41.640
  6. CRS Rossi46 – Red Bull – 1:41.821
  7. shapesson – Alpine – 1:42.008
  8. Baltás – Williams – 1.42.363
  9. bmw0511 – Haas – 1:42.756
  10. satuka57 – AlphaTauri – 1:42.759
  11. ThatSimRacer – Red Bull – 1:53.138
  12. monszter03 – AlphaTauri – 1:54.547
  13. IceMonster43 – McLaren – 1:54.662
  14. Városi Feci – Alpine – 1:54.907
  15. Mr bust 2.0 – Williams – Nincs érvényes kör
  16. Matuszma – Ferrari – 1:48.898
  17. Robi – Aston Martin – 1:50.673
  18. Petert2007 – Haas – Nincs érvényes kör
  19. P4T3SZ – Alfa Romeo – Nem érkezett meg időben
  20. Pirate_Boy2 – McLaren – Nem érkezett meg időben

A verseny eléggé kaotikusan indult, hiszen az első kanyarban a 4. helyről induló Nemesis és további pár versenyző egyből egymásnak esett, amiből CRS Rossi46 a Red Bull versenyzője, és Nemesis húzta a rövidebbet, ezzel a mezőny végére küldve mindkettőjüket.

A továbbiakban a monszter03-at és Matuszmát a pályán való parkolás miatt a játék diszkvalifikálta, aminek következtében a kör közepén egy virtuális biztonsági autós fázis következett, ezzel lenyugtatva a mezőny elejében viaskodó kedélyeket.

A verseny további részében izgalmasabbnál-izgalmasabb csaták következtek, amire nem is szaporítanánk a szót, hiszen azt látni kell! A versenyt az alábbi videón keresztül lehet megtekinteni!

VMRL | F1 23 | Season 2 | Belgian Grand Prix

Welcome to the official YouTube channel of the Virtual Motorsport Racing League! Our official main sponsor is Simboostr, who are helping to drive the league …

A verseny végén egy igen szoros hajrá volt az eső miatt, ahol sokáig esélyes volt a Red Bull versenyzője, ThatSimRacer az első győzelmének a megszerzésére, aki már a korábbi szezon során megízlelte a pezsgő ízét a 2. helyen, a szingapúri futam során.

Azonban Vincze Dávid pár körrel később megelőzte őt, már csak a második hely megszerzése lebeghetett a versenyző szemei előtt. Viszont a szerencse ezúttal sem állt mellette, ugyanis a 9-es kanyar kijáratánál túlságosan rá ment a kerékvetőre, ami a csúszós mivolta miatt a falnak küldte az autóját. Ezzel véget vetve a brit esélyeinek még, a dobogót illetően is.

Így Kökény Tamás felugrott a dobogó második, míg MartinTheJezuz a dobogó harmadik helyére.

A beérkezési sorrendet és a hivatalos ponttáblázatot pedig itt lehet megtekinteni.

Egyéni bajnokság pontállása

Vincze, VMRL, Simboostr
Fotó: VMRL powered by Simboostr

Konstruktőri bajnokság pontállása

Vincze, VMRL, Simboostr
Fotó: VMRL powered by Simboostr

A verseny után megkérdezte a Rajtvonal Magazin tudósítója Vincze Dávidot a bravúros győzelméről, aminek az esélyeit a verseny utolsó köreiben vette vissza, egy rizikósabb bokszkiállást követően.

“Mivel most Tomihoz [Kökény] elég közel álltam időmérőn, úgy gondoltam, kicsit több esélyem lehet a győzelemre. Az ellentétes stratégia ugyan nem segített, viszont az eső hirtelen lecsapásával kockáztatni tudtam, ami bevált, és végül győzelmet jelentett.”

“A futam vége felé úgy nézett ki, hogy nem lesz eső, ezzel nem is számoltam. Azonban mégis jött, és mint ahogyan említettem, kockáztattam, hamarabb kiálltam, ez szerencsére be is jött.”

A második helyezett Kökény Tamástól ez idáig nem érkezett válasz, de amint lesz, frissíteni fogjuk a cikket.

Ezt követően a harmadik helyezett Ferrari versenyzőt is megkérdeztük az elért eredményéről, és hogy milyennek érezte a futamot.

“A tempómat látva eléggé féltem, hogy mi lesz főleg, ha jön az eső. Előrejelzés alapján kb a 15. körre vártuk, hogy megázzunk ezért többen a közepes [gumikat] választottuk, hogy kiállás nélkül elmenjünk odáig. [Jött a biztonsági autó] amivel még jobb taktikai előnybe kerültünk, ezzel viszont nekem ez egy nagy váltópont volt” – kezdte MartinTheJezuz.

“Egyszerűen eltűnt a tempóm és nem tudtam tartani az első hármat így egyedül autózgattam elég sokáig. Nagyjábol a 16. körnél még sehol nem volt az eső és a versenymérnököm is mondta, hogy még 15 perc [mire oda ér az eső], szóval kiálltam kb 75%-os gumikkal. A többiek nem és nem is tudtam mi történik.”

“Egyszer csak látom, hogy egy defekt. Még egy. Már csak 1 ember és [ott volt a] dobogó és megtörtént. Kökény Tomi elképesztő tempót jött defekt után még esőben is. Konkrétan nem tudtam pályán maradni már.”

“Majd utolsó körben az egyik Red Bull falba vágta és meg se tudtam szólalni. Elképesztő, hogy milyen a sors. Előző versenyen nem tudtam elrajtolni, force feedbackem se volt, se setupom [autó beállításaim] és most minden szerencse mellém állt. Mi lehettünk a Ferrarival a Mercedes egyetlen ellenfele és ezt ki kell használni, hogy ne egy unalmas szezonunk legyen. Ennél az eredménynél már csak feljebb van” – zárta a Ferrari versenyzője.

S legutoljára “A Nap Versenyzőjét”, Robit is megkérdeztük a futamon uralkodó körülményekről.

“Az időmérő után elég csalódott voltam, hogy elnéztem az időjárást, és nem sikerült időben kijönnöm egy mért körre, ezért a versenyt a vártnál hátrébbről kezdtem” – kezdte az Aston Martin versenyzője, aki a versenyen a 17. helyről rajtolt.

“A verseny elött a mérnökömmel Barnival gondolkoztunk különféle stratégiákon és a bokszkiállásokon is, de ezeket a számításokat a [biztonsági autó] átvariálta, amivel nem volt gond, mert így tudtam úgy bokszolni, hogy ne veszítsek pozíciót.”

“Ami a verseny többi részét illeti a rajtnál próbáltam a külső ívet használni, hogy az ütközésekből kimaradjak, ami szerintem elég jól bevált, de utána sajnos egy rossz beállítási hibának köszönhetően a pályán a második szektorba az autóm nem volt a leggyorsabb. Az időjárás nekem tetszett, főleg a végén amikor már azért viszonylag jobban esett az eső.”

“Összeségében egy jó futam volt jókat csatáztam főleg Baltással, amit köszönök neki is, hogy próbáltunk a szabályok keretein belül harcolni és így elég élvezetes volt, és természetesen Nemesis erős pontszerzésének is örülök” – zárta Robi.

Győzelemmel kezdett Kökény Tamás a VMRL F1-es bajnokságának a szezonnyitóján

Releváns cikkek