Quantcast
Legfrissebb híreink
Íme néhány érdekes sztori az eddigi Magyar Nagydíjakról és a pályáról!
Formula 1

Íme néhány érdekes sztori az eddigi Magyar Nagydíjakról és a pályáról!

Az ezen a hétvégén megrendezésre kerülő Magyar Nagydíj kapcsán most összegyűjtöttünk 7 érdekes vagy vicces sztorit és tényt a Hungaroring történelméből.

Első magyar a Forma 1-ben – 2003

Miután Ralph Firman, a Jordan egyik pilótája súlyos balesetet szenvedett a szabadedzésen, kellett egy beugró a helyére. Baumgartner Zsoltra esett a választás, ugyanis akkoriban ő volt a csapat tesztpilótája, tehát ismerte az autót. Az időmérőn 19. lett. Egyedül a dán Nicolas Kiesa-t tudta megelőzni. A futamot nem fejezte be, mert motorhiba miatt megállt alatta a Jordan. Ez után még Monzában is ő helyettesítette Firman-t.

Kész átverés! Szujó Zoltánnal – 2007

Annak, aki nem tudja mi ez a műsor, itt egy kis gyorstalpaló.
A Kész átverés az RTL Klub saját gyártású sorozata volt 1997 és 2010 között. A show lényege, hogy ismert vagy ismeretlen embereket vertek át, vezettek félre a kamerák szeme láttára.
Szóval a szóban forgó adásban az akkor RTL-es Szujó Zoltán sportriportert pécézte ki magának Sebestyén Balázs, műsorvezető. Az alapsztori dióhéjban annyi, hogy Zolinál két belépőkártya volt, és ez szigorúan tilos – persze nem így van a valóságban. Zolit a boxutcából vitték fel Palik László irodájába, ahol Laci kérdőre vonja, hogy mégis, hogy csinálhatott ilyet. Zoliról csak úgy folyt a víz, és vörös volt mint egy rák. Jó pár percnyi szóváltás után Laci kiment és mikor visszatért, maga Bernie Ecclestone is vele volt – akit szintén beszervezett a stáb. Ecclestone szintén kioktatta Szujót, aztán belépett Sebestyén Balázs, és ekkor esett le Zolinak, hogy ez csak tréfa volt.

McLaren balhé – 2007

Fernando Alonso ekkorra már kétszeres világbajnok volt. Csapattársa, az ifjú Lewis Hamilton viszont kezdőként tiporta porba Alonso tekintélyét es ezt a spanyol sem nézhette tétlenül. Ráadásul a brit ekkorra 2 ponttal vezetett csapattársa előtt a bajnokságban.
Az időmérő utolsó szakaszában (Q3) Hamilton vezetett, de mivel még volt idő, és úgy tűnt az utolsó kör még gyorsabb lehet, a McLaren mindkét versenyzőjénél kereket cserélt. Alonso ért először be, ekkor még 1 perc 48 másodperc volt hátra, ami bőven elég lett volna mindkét versenyzőnek. Viszont mikor leengedték a spanyol pilóta autóját nem történt semmi. Csak teltek a másodpercek, és semmi. Végül 10 másodperc után Alonso elindult. Ennyivel tartotta fel Hamiltont. És ez a 10 másodperc elég volt arra, hogy a brit már ne tudja megkezdeni az utolsó körét. Ron Dennis kiabált, csapkodott, mert pontosan tudta mi történik. Fernando Alonso és mérnöke direkt vártak a kerékcsere után, hogy Hamiltonnak esélye se legyen javítani. Alonso kicsivel több mint 1 tizeddel szerezte meg a polet azon a szombaton. A büntetés ezért viszont még meglepőbb volt. A McLaren egyetlen konstruktőri pontot sem kapott azon a hétvégén.

mclaren | Rajtvonal Magazin

Reklám

Massa életveszélyben – 2009

Szomorú időmérő volt a 2009-es, miután életveszélyes állapotban, helikopterrel szállították a Honvéd kórházba Felipe Massát. Egy Rubens Barrichello Brawnjáról leszakadt rugó találta telibe Massa fejét, amitől eszméletét vesztette, és több mint 280 km/h-val csapódott a gumifalba. Az után, hogy kiszedték az autóból, egyből vitték a Honvéd kórházba, ahol sikeresen stabilizálni tudták az állapotát, és gond nélkül felépült.

CD0heo8dT7qBcfPusEpqhpXv0ZwYXhitEP7EwAzuGe0 | Rajtvonal Magazin

Érdekességek a pályáról:

  • Ez az egyike azon kevés pályáknak, amik a debütálásuk óta minden évben versenyt tartanak. Ebben még Monacot is megelőztük, ugyanis a koronavírus járvány miatt 2020-ban elmaradt ott a verseny.
  • Sokszor lehet hallani, hogy egyes pályák kikerülhetnek a versenynaptárból. Sokszor ez amiatt van, mert nem tudják, vagy nem akarják kifizetni a magas jogdíjakat. A Magyar Nagydíj ebből a szempontból egy biztos pont, ugyanis a jogdíjak fizetésére állami garanciát vállaltak.
  • Nálunk nyert karrierje során először Damon Hill (1993), Fernado Alonso (2003), Jenson Button (2006) és Heikki Kovalainen (2008) és Esteban Ocon (2021) is

 

Kövesse velünk a Magyar Nagydíjat egész hétvégén. A futamok menetrendjét ide kattintva olvashatja el.

Borítókép: Hungaroring Facebook

Releváns cikkek