Quantcast
Legfrissebb híreink
Slide Up
x
Életem első Magyar Nagydíja
Fotó: Práder Patrik / Rajtvonal Magazin
Formula 1

Életem első Magyar Nagydíja

Előre jelzem a kedves olvasók felé, hogy ez egy blog-szerű cikk lesz, saját élményekből, szóval ennek tekintetében olvassák tovább.

Idén azon szerencsés emberek közé tartoztam, akik élőben láthatták a Magyar Nagydíj időmérőjét és a versenyt is, ráadásul olyan jegy birtokában, amivel az összes tribünre felengedtek elvileg (erről a későbbiekben írok).

Szóval szombat délelőtt, egy taxis ismerősünk ajánlására a 2. kapu felé vettük az irányt. Direkt előbb indultunk, mert mindenhol azt lehetett olvasni, hogy tömeg és dugó van. Ennek ellenére simán bejutottunk, torlódás nélkül. A parkolóban meglepően nagy szervezettség volt. Több dolgozó terelte az autókat a szabad helyek felé, hogy ne legyen káosz. A beengedés is sima ügy volt, a táskát is csak egy belepillantás erejéig nézték át.

003D7323 1AF2 4386 B81C 3AE8EBAFDA73 | Rajtvonal Magazin

Miután bejutottunk, a szakadó eső ellenére hömpölygő tömeggel szembesültünk. Voltak akik úgy eláztak, hogy el is tették az esernyőt és inkább pólóban sétáltak. Elkezdtük keresni az állóhelyeket, mert telefonon nekünk azt mondták, hogy a “General Admission” kifejezés ezt jelenti (ami így is van). Körülbelül egy órát álltunk a szakadó esőben, mikor apukám megkérdezte az egyik biztonságiőrt, hogy nem mehetünk-e fel az ülőhelyekre. Erre a válasz: -De persze, ezzel akárhová [felmehetünk]. Kiderült, hogy nem a “General Admission” volt nálunk a lényeg, hanem az alatta lévő kis “tiszteletjegy” felirat. Ezután megindultunk, amerre csak tribünöket láttunk. Voltunk a 11-es, a 13-as és az 1-es kanyarban is. A harmadik szabadedzés esősen ment végig, aztán az időmérőre már egészen felszáradt. A két szakasz közötti időben elementük ételt venni. Annak, aki a pályán akar enni, azt tudom javasoln,. hogy vigyen sok pénzt, ugyanis borsos árak vannak:
Gyros 7000.-
HotDog 2000-
Limonádé 2500- (viszont adnak egyedi RePoharat)
5dl sör 1900- (ehhez is jár a pohár)

F5C10DEA 0AF4 4D6C BBC2 A14E1DA757E9 | Rajtvonal Magazin

Az időmérő után simán kijutottunk, semmi torlódás nem volt, se gyalogosan, se autóval.

Vasárnap már nem volt ilyen rózsás a helyzet. Igaz, nem siettük el az odaérkezést, 13:45 körül értünk ki a pályára. A szombatihoz képest a futam napján érezhetően többen voltak. A Gold 4-es tribünre akartunk ülni, ami a 2-es kaputól pont a pálya másik fele, a célegyenes vége. Nagyjából 15 percnyi tömegnyomor után odaértünk, ettünk egy hotdogot, és már csak 20 perc volt a rajtig. Odamentünk a tribün aljára, mutattuk a nyakbaakasztókat, és jött a hidegzuhany: nem engedtek fel. Mondtuk, hogy tegnap ugyanitt ültünk, akkor hogy lehet, hogy most nem mehetünk fel? “Hát az tegnap volt, és ma már nem mehetnek fel” – jött a válasz.
Nekünk ez a történet sántított, szóval átmentünk a következő lépcsőhöz, ahol ugyanezt a választ kaptuk. Nem adtuk fel, mentünk a harmadik lépcsőhöz, aminél a szöges ellentétét kaptuk az eddigieknek. Szabadon felmehettünk és az egész versenyt onnan néztük.

99F415ED EBF1 4222 867B E5350592DB2B | Rajtvonal Magazin
Kilátás a Gold 4-es tribünről

A 65. kör környékén elindultunk a Gold 1 tribünhöz, mert az van szembe a pódiummal és onnan jól láttuk a ceremóniát. Miután leintették a versenyt és az összes autó a boxban volt, beengedték a szurkolókat a célegyenesre, aminek őrült jó hangulata volt. A trófeák kiosztása után mi is lementünk a pályára, ahol testközelből csodálhattuk meg a versenygépeket.

Max podium Hungarorangiya | Rajtvonal Magazin
36E41170 10AE 4BF7 963C EB8E0C423DB8 | Rajtvonal Magazin

Ezek után elindultunk kifelé, és megláttunk egy hatalmas sort, ami addig kígyózott amíg a szem ellát. Na az volt a busz sor. Nekünk szerencsénk volt, ugyanis értünk jöttek, de ez sem volt egy sétagalopp. Séta ugyan volt, több mint 2 kilométer a kaputól, ugyanis kocsival a pálya közelébe se lehetett jutni. Olyan volt a hangulat, mint egy felvonuláson. Az emberek özönlöttek le Szilasliget utcáin, a forgalom megbénult. A buszokat rendőrmotorok kísérték a HÉV állomáshoz.

Összességében nagyon jó élményekkel zártam életem első Magyar Nagydíját.
Tanácsaim azok számára, akik jövőre először mennek:
-Az, hogy mi ilyen könnyen átmentünk a biztonsági ellenőrzésen, egy dolog. Nem azt jelenti, hogy mindenkinél így fog történni, szóval tartsátok be a behozható tárgyakról szóló szabályokat.
-Kisgyermeket semmiképp ne hozzatok magatokkal, annak ellenére, hogy nekik ingyenes. Sokszor veszélyesen nagy tömeg tudott kialakulni a járdákon, ahol egy felnőtt is bepánikolhat, hát még egy gyerek.
-A legjobb hely az egész pályán a már sokszor említett Gold 4-es tribün. Ott bontakozik ki a csaták nagy része, és nem utolsó sorban, tavaly ott volt a Bottas-féle bowlingozós baleset a rajt után.

Slide Up
x

Releváns cikkek