Quantcast
Legfrissebb híreink
Horner: A Red Bull nem hozta volna létre a saját motorrészlegét, ha számított volna a Honda visszatérésére
Fotó: Dan Mullan/Getty Images/Red Bull Content Pool
Formula 1

Horner: A Red Bull nem hozta volna létre a saját motorrészlegét, ha számított volna a Honda visszatérésére

Christian Horner elmondása szerint, a Red Bull nem vágott volna bele a saját motorrészelegének a felépítésébe, ha tudják, hogy a Honda 2026-tól visszatér.

Honda volt a Red Bull erőforrás-beszállítója, amikor bejelentették, hogy a 2021-es szezon végén elhagyják a Forma-1-et. Ennek következtében a Red Bull bejelentette, hogy saját erőforrásrészleget hoz létre, hogy saját motorokat tervezzen és építsen.

A Honda ezt követően megállapodott arról, hogy továbbra is biztosítja erőforrásait a Red Bullnak, amelyeket a csapat az újonnan létrehozott Powertrains divíziójában tartott fenn. Miután az F1 bejelentette a 2026-ra vonatkozó új motorszabályzatát, a Red Bull megállapodott a Forddal a következő erőforrásaik kifejlesztéséről.
Azonban a Honda is úgy döntött, hogy 2026-ban visszatér az F1-be, és ezen a héten bejelentette, hogy az új motorformula bevezetésekor motorokat szállít az Aston Martinnak. Horner szerint a bejelentés jó hír a sportág számára.

“Azt hiszem, ez pozitív a Honda számára, és pozitív a Forma-1 számára [is]. Ők egy nagyszerű márka, és nagyszerű örökséggel rendelkeznek a sportban.”

“Nagyszerű kapcsolatot és utánpótlást élveztünk és élvezünk továbbra is – és még két és fél évig így lesz. Nyilvánvaló, hogy 2020-ban bejelentették a visszavonulásukat, és ez arra kényszerített minket, hogy hosszú távon döntsünk arról, hogy stratégiailag mi a legjobb út a számunkra. Így hoztuk létre a Red Bull Powertrains-t, ők pedig beleegyeztek, hogy a Red Bull Powertrains műszaki beszállítói legyenek, és remek munkakapcsolatot ápolunk.”

“Természetesen most már motorgyártóként a saját utunkat járjuk a Forddal való partnerséggel, és ez izgalmas számunkra a jövőre nézve. A Honda ’26-tól versenytárs lesz, de úgy gondolom, hogy ez pozitív a Forma-1 számára, és pozitív, hogy a sportban maradnak.”

Horner szerint a saját erőforrás-részleg felállítása komoly elkötelezettség volt a Red Bull szervezet részéről, és valószínűleg nem tettek volna ekkora lépést, ha tudják, hogy a Honda visszavonja a Forma-1-ből való távozásról szóló döntését.

“Sok szempontból hálásak lehetünk a Hondának, amiért megadta nekünk azt a lökést, hogy létrehozzuk a saját motorgyárunkat, és a munkahelyeket, amiket ez teremtett és biztosított. Aztán persze a Forddal való partnerségünk, ami különösen izgalmas a jövőre nézve – nyilvánvalóan a Red Bull és a részvényesek elkötelezettsége a projekt mellett.”

“Vajon ugyanezt a döntést hoztuk volna meg annak tudatában, hogy mi a Honda mai döntése? Egyáltalán nem. De meghoztuk, és elkötelezettek vagyunk mellette. Mivel minél jobban bekapcsolódtunk, annál több hasznot látunk a csoport számára hosszú távon.”

Azzal, hogy a Honda úgy döntött, hogy marad az F1-ben, és teljesen új erőforrásokat tervez a 2026-os szabályokhoz, Horner szerint ez azt tükrözi, hogy a közelgő motorformula milyen visszhangot vált ki a gyártókból, mint a japán óriás.

“Számomra ez azt mutatja, hogy a belsőégésű motor még nem halt meg, hogy még van élet az égéshajtásban. Mert nyilvánvaló, hogy amikor visszaléptek, az a villamosítás miatt történt, és úgy gondolom, hogy talán a fenntartható üzemanyagokkal és a zéró kibocsátással, valamint a Forma-1 2026-ra tervezett útvonalával a belső égésű motorok újra relevánsak lettek számukra. Míg korábban ez a dolog nagyon is lekerült a napirendjükről.”

“Ki tudja, talán visszatérünk a teljesen fenntartható V8-as és V10-es motorokhoz. Hát nem lenne fantasztikus?” – zárta Horner.

Lawrence Stroll: A Hondával együtt győzni fogunk

Forrás: racefans.net  

Releváns cikkek