Quantcast
Legfrissebb híreink
Vasseur: A Ferrari túl sok hibát követett el, de a pozíciócsere nem volt az
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office
Formula 1

Vasseur: A Ferrari túl sok hibát követett el, de a pozíciócsere nem volt az

A Ferrari elszalasztotta az esélyét egy jobb eredményre a Magyar Nagydíjon, mert túl sok hibát vétett a versenyen, ismerte el Frédéric Vasseur csapatfőnök.

Ugyanakkor kiállt azon döntésük mellett, hogy az utolsó bokszkiállásuk időzítésével megváltoztatták pilótáik befutási sorrendjét.
Charles Leclerc különösen frusztráló napot élt át, mivel a hatodik helyről a hetedik helyre csúszott vissza. Időt vesztett egy lassú bokszkiállással, és büntetést kapott, mert a a bokszutácba lépéskor átlépte a sebességhatárt. Egy meghibásodott rádió és a folyadék cső tovább fokozta a csalódottságát.

Vasseur szerint a csapatnak felül kell vizsgálnia a döntéseket és a hibákat, amelyeket a versenyhétvégén elkövetett, amely az első futam volt a Forma-1 kísérleti alternatív gumikihelyezési szabályai szerint. Úgy véli, ezek a hibák jobban hozzájárultak a gyenge eredményhez, mint az autó teljesítménye.

“Azt hiszem, először is időre lesz szükségünk, hogy megértsük, mit tettünk jól és mit rosszul. A formátum más volt, és nem olyan könnyű elemezni a tökéletes hétvégét, és minden eredményre szükség van ahhoz, hogy utólagos mérlegelést tudjunk végezni ezen” – mondta Vasseur a futam után.

“De azt hiszem, a mi oldalunkon sokkal inkább az a tény, hogy túl sok hibát követtünk el, az elejétől a végéig. Ez nem csak a kiállásokról, a kvalifikációról vagy a gumik kezeléséről szól.
A végén a potenciál valószínűleg jobb volt, mint amit tegnap mutattunk. Ma, legalábbis Charles-szal, 20 másodpercet vesztettünk.”

Frédéric Vasseur, Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Carlos Sainz egy hellyel csapattársa mögött végzett. A versenyen a lágy gumikeverékkel indult, így próbált helyeket visszaszerezni, miután a kvalifikáción nem sikerült a legjobb tízbe kerülnie. A hétvége kezdete előtt a Ferrari arra számított, hogy a Hungaroring jobban fekszik majd az autójuknak, mint az előző helyszín, Silverstone, és Vasseur elismerte, hogy csalódottak voltak, hogy mindkét autójuk az első ötön kívül végzett.

“Ez nem az az eredmény, amire számítottunk Budapestre érkezve, de úgy gondolom, hogy a tegnapi kvalifikáció után a 6. és a 11-ik helyezéssel nagyrészt kompromittálódott. A rajtnál némi kockázatot kellett vállalnunk, különösen a lágy [gumival]. Jó választás volt, de azt is tudjuk, hogy a rajt után két szett keményet kellett felszerelnünk, és ez elég kemény volt.

“Charles részéről úgy gondolom, hogy a verseny talán sokkal jobb volt, mert a tempó megvolt. De nagyrészt a boxbeállással, a büntetéssel kompromittálódott, aztán volt egy problémánk a kerékvetővel, és további nyolc másodpercet vesztettünk a boxkiálláson. Plusz aztán a forgalom, valószínűleg 5. lett volna, nem tudom, de ez egy elszalasztott lehetőség.”

Vasseur, aki az év elején vette át a Ferrari csapatfőnöki posztját, elmondta, hogy azonnal megkezdik a munkát az általuk elkövetett hibák kijavításán.

“Az elmúlt 35 évet, vagy valami ilyesmit töltöttem az életemből a bokszfalnál, és a pályafutásom minden egyes hétfőjén meg kell csinálni a listát, és a hibáknak hosszú listája van. Néha látod, néha nem, de a csapatfőnök dolga az, hogy a csapattagokkal együtt megcsinálja a listát és kijavítsa. Én pedig nagyon nyíltan kimondom, hogy túl sok hibát követünk el.”

Ugyanakkor kiáll a csapat azon döntése mellett, hogy Leclerc-et a futam során csapattársa elé helyezték azzal, hogy korábban behozták a második kiállásra. Leclerc a lassú első megállásnál Sainz mögé esett, de egy körrel csapattársa előtt az utolsó szett gumira váltva előre ugrott.

Vasseur megvédte a döntést, rámutatva, hogy Leclerc stratégiája lehetőséget adott neki, hogy jóval Sainz előtt végezzen.

“Ez volt a legjobb módja annak, hogy megvédjük a csapat eredményét. A verseny végén, ha megnézzük, úgy gondolom, hogy Charles potenciálja, figyelembe véve azt a tényt, hogy Carlosnak lágyon kell indulnia, és hogy mi hogyan álltunk az élettel, hogy Charles valószínűleg 20 másodperccel Carlos előtt végzett volna, ez azt jelenti, hogy ez volt a jó választás.”

Leclerc versenyét azonban veszélyeztette a bokszutcában gyorshajtásért kapott büntetése.

“Senki sem tudja megjósolni a lefújás előtt, hogy megkapod-e a büntetést, lesz a kerékvetővel kapcsolatos probléma és így tovább. A kockás zászló után mindig könnyű újrajátszani a versenyt, és azt mondani, hogy másképp alakult volna. De úgy gondolom, ebben a szakaszban ez volt a helyes döntés, és még mindig meg vagyok győződve róla” – zárta Vasseur.

Így néz ki az idei, 2023-as Belga Nagydíj menetrendje

Forrás: racefans.net  

Releváns cikkek