Hamilton: A Mercedesnek minden idők legjobb fejlesztésére van szüksége ahhoz, hogy utolérje a Red Bullt
Lewis Hamilton szerint a Mercedesnek története legjobb hat hónapos Forma-1-es autófejlesztésére van szüksége, ha jövőre fel akar zárkózni a Red Bull mögé.
A kiábrándító Japán Nagydíj hétvégéje után, ahol a Mercedes úgy tűnt, hogy csak a negyedik leggyorsabb autóval rendelkezik, tisztában van azzal, hogy a Red Bull jelenleg mennyivel előrébb jár.
Hamilton pedig, aki keményen szorgalmazza, hogy a Mercedes teljesen átalakítsa koncepcióját, azt mondja, hogy nem szabad meghátrálni a szakadék nagyságának elfogadása elől, amit a 2024-es szezon kezdete előtt be kell zárni.
“Fogalmam sincs, hol lesz az autó jövőre, de még nagyon-nagyon messze vagyunk” – mondta a SkySports -nak.
“Reménykednünk kell abban, hogy a következő hat hónap lesz a valaha volt legnagyobb fejlesztési félévünk, hogy behozzuk ezt a szakadékot, és hogy tényleg az ajtón dörömbölhessünk majd.”
Bár a lemaradás az élmezőnyhöz képest jelentősnek tűnik, Hamilton úgy gondolja, hogy a McLaren példája – amely megváltoztatta az autó megközelítését, hogy mostanra a Red Bull legfőbb riválisává váljon – bizonyítja, hogy csapata mekkora ugrásra képes.
“A McLarennél ott a bizonyíték, és nem hunyhatunk szemet efelett – hogy megnézzük, mit tettek, és abba az irányba haladjunk. Ez az az irány.”
“De őszintén hiszem, hogy a csapatom képes erre, és mindig is nagyszerűek voltunk abban, hogy leszorítóerőt tegyünk az autóra. Csak az a helyzet, hogy az autónk jelenlegi működésével a leszorítóerő hozzáadása nem működik, csak még jobban pattog.”
“Remélhetőleg a filozófia megváltoztatásával visszatérünk oda, ahová a csapat megérdemli, mert ez egy világbajnokságra készülő csapat, még mindig egy csodálatos csapat vagyunk. Abszolút bízom mindenkiben, de az ebben az időszakban meghozott döntések döntőek a pályafutásunk szempontjából.”
Tizenkét hónappal ezelőtt a Mercedes elkezdett előrelépni a W13-as autójával, ami abban csúcsosodott ki, hogy a Brazil Nagydíjon győzelmet aratott.
Ennek a diadalnak az egyik következménye az volt, hogy az alakulat meg volt győződve arról, hogy jó úton halad a fejlődésben a koncepciójával, így kitartott a 2023-as tervei mellett.
Ez hibának bizonyult, különösen, hogy a csapat túl nagy hasmagasságú aerodinamikai platformot állított fel. Így nem tudta elérni a remélt eredményeket.
Hamilton szerint már csak a jó pontszerző pozíciókért való küzdelem is kemény munka, de fontos volt, hogy segítse a csapat konstruktőri bajnoki törekvéseit.
“Abszolút mindent beleadok, de ez nehéz az ilyen hétvégéken, különösen, amikor az autó ilyen nehézkes” – mondta.
“Alapvetően pontosan ugyanolyan, mint tavaly. Érzésre ugyanolyan érzés volt az autó, mint tavaly. Pattog és csúszik, szóval ez kemény, tekintve, hogy mennyi munkát végeztünk a fejlődés érdekében, és nem kerültünk közelebb az élmezőnyhöz.”
Albon: Az öt másodperces büntetések nem tanítanak semmit a pilótáknak
Rába Ármin
Összes cikk: 428Releváns cikkek
Nagy lépést tesz előre a Ferrari 2024-ben
Az új AT04 nagyon tömören lett tálalva!
Verstappen: “George hercegnő” ellen miért ne védekezhetnék?
Kiemelt hírünk
Csatlakozz a Simboostr 50%-os karácsonyi akciójához és Nyerd Meg a 1500 eurós szimulátor szettet!
Mint ahogy már korábban írtuk, az AI technológiákkal működő Simboostr most már elérhető az F1 23 nevű Forma-1-es simcade játékhoz,…