Quantcast
Legfrissebb híreink
Leclerc a bahreini kiesésről: Nem tudtam semmit sem csinálni utána
Formula 1

Leclerc a bahreini kiesésről: Nem tudtam semmit sem csinálni utána

Elindult az új szezon a Bahreini Nagydíjjal, viszont ez új problémákat hozott a Ferrari számára, miután Charles Leclercnek ki kellett állnia a versenyből, mialatt a harmadik helyen autózott.

Ferrari még az időmérő során döntött úgy, hogy nem mennek ki egy utolsó próbálkozásra, ahogy azt a Red Bull tette, hogy megóvják a versenyrajtra a gumikat.
Ezért Leclerc visszaszorult a rajtrács harmadik helyére. Viszont a jobb rajtnak köszönhetően, sikerült elcsennie Sergio Pérez elől a második helyet, amit sokáig magáénak is mondhatott, amíg Pérez vissza nem előzte. A Ferrari SF-23-asa a 41. kör után adta fel a szolgálatot, ezzel megfosztva a monacóit a pontszerzés lehetőségétől.

Már a 12. kanyarban érezte az energia eltűnését, ami egészen a 13-as kanyar kijáratáig vitte el őt, és a pálya szélénél egy megnyitásnál állította le az autót.

A probléma egy elektronikai meghibásodásnak tűnt, ugyanis már a verseny előtt új akkumulátort cserélt a csapat Leclerc autójába.

Az incidenst egy virtuális biztonsági autós fázis követte, ami Carlos Sainz kárára ment el jó részben, magára hagyva, védtelenül, a mezőnyt alapvetően is felfaló Alonso előtt.

A verseny után Charles Leclerc elég szűzsavúan nyilatkozott az eseményekről, viszont elmondta, hogy semmilyen figyelmeztetést nem kapott arról, hogy bármilyen probléma lenne az autóval, amit utána az SF-23 leállása követett.

“Nem tudtam semmit sem csinálni utána.”

“Egyszerűen elment az áram, és kár, mert ott voltunk. Addig a pillanatig jól ment a versenyünk. A harmadik helyezettnél többet azonban nem tudtunk elérni, mert a Red Bull nagyon erős.” mondta Leclerc a F1i.com-nak.

A Ferrari motorproblémáin túl az SF-23-as versenytempója nem volt ellenfele a bikák villámgyors RB19-esének, amely ráadásul a riválisokhoz képest alacsonyabb gumikopást kínált versenyzőinek.

“Úgy tűnik, a Red Bull talált valami igazán nagyot a versenytempó terén. A kvalifikációs tempót tekintve tulajdonképpen eléggé hasonlóak hozzánk, így legalább sikerült kihozni a tegnapi köridőt, de aztán jött a verseny, és körönként egy másodperccel elmaradtunk a tempótól, ami óriási.”

“Szóval ezen, valamint a megbízhatóságon még nagyon sokat kell dolgoznunk.”

Leclerc biztos abban, hogy a Ferrari helyesen döntött az időmérőn

Forrás: planetf1.com  

Releváns cikkek