Quantcast
Legfrissebb híreink
Wolff: Az imolai fejlesztés majd megadja a választ, hogy miért ennyire “mérgező” a W14
Fotó: Mercedes AMG Petronas
Formula 1

Wolff: Az imolai fejlesztés majd megadja a választ, hogy miért ennyire “mérgező” a W14

A Toto Wolff szerint az imolai fejlesztés segíteni fog a kulcsfontosságú válaszok feloldásában, hogy milyen területeken rontotta el a jelenlegi Forma-1-es autóját, ami miatt olyan “mérgező” vezetni.

A német autógyártó újabb nehéz hétvégén van túl Miamiban, mivel az edzésen és a kvalifikáción mutatott küzdelmek ellenére a versenyen biztatóbb tempót tudtak kinyerni az idei autóból. A csapat azonban elismerte, hogy ez a hullámvasút, amit a W14-es mutatott, nem tudta pontosan megérteni, mi romlott el.

A következő versenyre, az Emilia Romagna Nagydíjra a Mercedes egy jelentős frissítést vezet be, amely az oldalsó futómű, a padlólemez és az első felfüggesztés módosításait tartalmazza majd.
Bár a csapat reméli, hogy az új csomag előrelépést hoz majd a formajavulásban, a csapatfőnök, Toto Wolff szerint sokkal kritikusabb, hogy a változtatások segítenek-e majd választ adni a jelenlegi autó hibáira.

Wolff nem vár drámai változást Imolától, de úgy véli, a megszerzett tudás hosszú távon jelentősen hasznosnak bizonyulhat.

“Kezelnünk kell a saját elvárásainkat, mert egy frissítő csomagot hozunk, amely új felfüggesztési alkatrészekből, karosszériából és néhány más dologból áll majd. A sportágban eltöltött 15 évem alatt még soha nem láttam, hogy egy olyan csodafegyvert vezettek volna be, amivel hirtelen fél másodpercnyi teljesítményt szabadítunk fel. Szóval nagyon kétlem, hogy ez itt meg fog történni.

“Viszont, azt várom, hogy bizonyos változókat levegyünk az asztalról, ahol úgy gondoljuk, hogy valamit be tudtunk volna vezetni, amit nem értünk az autóban. [Remélem], hogy inkább egy stabil platformra tudunk menni, és akkor meg kell néznünk, hol van az alapvonal, és mit tudunk onnan csinálni.”

Arra a kérdésre, hogy a Mercedes milyen változókat szeretne levenni az asztalról, Wolff elmondta, hogy főképp a tapadáson szeretnének javítani.

“Azt hiszem, a leszorítóerőt hajszoljuk, és megpróbáljuk a lehető legjobb munkát végezni a mechanikai platformot illetően. Amit teszünk, az az, hogy új karosszériát vezetünk be, új padlólemezt és új első felfüggesztést, és ez elég nagy dolog. Ez egy elég nagy művelet. Rengeteg tanulás lesz a virtuális világban, ahol jó sok kört kell majd tölteni.”

Mivel a csapatok már közelednek ahhoz az időszakhoz, amikor el kell kezdeniük elkötelezniük magukat a 2024-es autóik főbb alkatrészei mellett, Wolff szerint kulcsfontosságú, hogy tanuljanak abból, ami Imolában történik.

“Ezért az a frissítés, amit hozunk, segíteni fog nekünk az irány meghatározásában, és abban, hogy megértsük a különböző területeket, amelyekről úgy gondoljuk, hogy szerepet játszhatnak abban, hogy miért olyan mérgező vezetni az autót” – zárta Wolff.

“Ez egy nagy gyomros”- Hamilton nyilatkozott a második edzés után

Forrás: motosport.com Global  

Releváns cikkek