Quantcast
Legfrissebb híreink
Verstappen elsöprő győzelmet aratott az Osztrák Nagydíjon – Összefoglaló
Fotó: Peter Fox / Getty Images / Red Bull Content Pool
Formula 1

Verstappen elsöprő győzelmet aratott az Osztrák Nagydíjon – Összefoglaló

Max Verstappen kényelmes győzelmet aratott az Osztrák Nagydíjon Charles Leclerc előtt, miközben Sergio Pérez a 15. helyről állt fel a dobogó harmadik fokára.

A bajnoki éllovas a 2023-as szezon hetedik győzelmét aratta, mivel a verseny végén elég előnye volt ahhoz, hogy lágy gumikra váltson a bokszban, két körrel a futam vége előtt, és a leggyorsabb kört autózta a második helyen végző Leclerc előtt. Préez feljebb kapaszkodott a sorrendben, a záró szakaszban Sainzot megelőzve szerezte meg a dobogót.

Amikor a rajnál lámpák kialudtak, Verstappen az első kanyarban tartotta a vezetést, amikor Leclerc kihívta őt egy kis csatározásra harmadik és a negyedik kanyarban, de Verstappen mind a kétszer visszaverte őt. Bár az első kanyarban nem történt komolyabb ütközés, az egyes kanyar kijáratánál elég törmelék maradt a pályán az Esteban Oconnal ütköző Yuki Tsunoda miatt ahhoz, hogy a biztonsági autó bevetésre kerüljön, és két körre semlegesítse a mezőnyt.

A verseny a negyedik kör elején folytatódott, Verstappen vezette át a mezőnyt a célvonalon Leclerc, Carlos Sainz, Lewis Hamilton és Lando Norris sorrendben. Ezzel Verstappen gyorsan elhúzott a mögötte haladó Ferrariktól, míg Sainz a DRS-t kihasználva közvetlenül csapattársára tapadt.

A 13. körben Nico Hülkenberg a hármas kanyarban egy füstölgő Ferrari erőforrással húzódott le a pályáról. A virtuális biztonsági autót éppen akkor állították ki, amikor a két Ferrari befordult az utolsó előtti kanyarba, így Hamilton, Norris és sokan mások mögöttük a bokszba állhattak. A Ferrarik a következő körben mindketten a VSC alatt álltak ki a boxba, Leclerc pedig megtartotta második helyét, miközben Verstappen kint maradt. Sainz Hamilton és Norris mögé esett vissza, míg Pérez a kint maradással feljött a harmadik helyre.
Sainznak nem kellett sokáig várnia, hogy Norrist megelőzze az ötödik helyért, majd a negyedik kanyarban levadássza és megelőzze Hamiltont, hogy Pérez mögött a negyedik helyre lépjen előre. Hamilton öt másodperces időbüntetést kapott, mert kevesebb mint 15 kör alatt négyszer is túllépte a pályabejárási limitet, és ugyanezért a szabálytalanságért Tsunoda is megkapta ugyanezt a büntetést.
Később Sainz megelőzte Pérezt, hogy visszavegye a harmadik helyet a Red Bulltól, visszaállítva a Ferrarit a második és harmadik helyre.

A 25. körben a Ferrari átvette a vezetést, amikor Verstappen kiállt a bokszba kemény gumikért, a bajnoki éllovas pedig Sainz mögött a harmadik helyen folytatta a versenyt. A holland gyorsan megelőzte Sainzot, és feljött a második helyre, majd Sainz lett a következő pilóta, aki négy pláya elhagyásos figyelmeztetés után öt másodperces időbüntetést kapott.
Utána Norris megelőzte Hamiltont, és feljött a negyedik helyre a McLarennel, míg Verstappen az élen Leclerc üldözésére indult.

A Red Bull végül a 35. körben utolérte őt, és a hármas kanyarban megelőzte, hogy visszavegye a vezetést a versenyben.
Miután az élre állt, a Red Bull versenyzője egészséges előnyre tett szert a mögötte haladó Ferrarikkal szemben.

Sainz a 45. kör végén kiállt a bokszba kemény gumikért, letöltötte büntetését és Norris mögött folytatta. A négyes kanyarból kilépve megelőzte a McLarent, és átvette a negyedik helyet, miközben csapattársa a második kiállását hajtotta végre, és mindkét Red Bull mögött a harmadik helyen folytatta.
Verstappen a 49. kör végén hajtotta végre második megállását, ezúttal kényelmesen vissza tudott állni még mindig az élen, öt másodperccel megelőzve csapattársát.
A mexikói a következő körben érkezett a bokszba, és Norris mögött az ötödik helyen állt vissza, így Verstappen 13 másodperces előnyre tett szert Leclerc előtt, ami gyorsan növekedni kezdett.

Pérez utolérte Norrist, és a négyes kanyarban megelőzte a McLarent, majd azonnal Sainzot szorongatta meg az utolsó dobogós helyért az élen. Pérez keményen küzdött, hogy megelőzze a Ferrarit, de Sainznak három egymást követő körben sikerült visszavernie a Red Bullt. Végül a mexikóinak sikerült megelőznie a négyes kanyarba való befutóban, hogy megszerezze a dobogós helyezést.

Így a verseny vége felé  Verstappen további a különbséget kezdett el kiautózni Leclerc-el szemben, amivel csak nem 24 másodperccel volt a Ferrari pilótája előtt.
Aztán alig két körrel a vége előtt úgy döntött, hogy a bokszba áll, hogy lágy gumikat szereljen fel, és hogy az utolsó körben megkísérelje a leggyorsabb kör megszerzését, amit csapattársa, Pérez birtokolt addig. Végül néhány másodperccel Leclerc előtt jött ki, és a 71. körben megnyerte a versenyt, és megszerezte a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is.

Ezzel Leclerc öt másodperccel lemaradva lett második, Pérez pedig további 12 másodperccel lemaradva egészítette ki a dobogót.
Mögöttük Sainz szerezte meg a negyedik helyet, Norris lett az ötödik, mögötte Alonso szerezte meg a hatodik helyet az Aston Martin számára. Hamilton és Russell Mercedesei a hetedik és nyolcadik helyen végeztek, Pierre Gasly kilencedik, Lance Stroll pedig a tizedik helyen zárta a pontszerzőket.

Összesen hét pilóta kapott büntetést legalább négy pályaelhagyási limit megsértéséért, Tsunoda pedig egy második 10 másodperces büntetést is kapott az összesen hét szabálysértéséért.

Leclerc őrülten küzdött a sprint vegyes körülményei között

Releváns cikkek