Quantcast
Legfrissebb híreink
Zak Brown: Norris kritikája sosem demotiváló a McLaren számára
Fotó: McLaren
Formula 1

Zak Brown: Norris kritikája sosem demotiváló a McLaren számára

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown szerint Lando Norris nyilvános kritikája a 2023-as Forma-1-es autóval kapcsolatban csak arra szolgált, hogy motiválja a csapatot, miközben az elkezdte a helyreállítási programot.

A McLaren a 2023-as szezonra kitűzött céljait nem érték el, ami jelentős változásokat eredményezett a szervezeten belül, az új csapatfőnök, Andrea Stella vezetésével.

A Stella által átalakított technikai struktúra első gyümölcsei a nyári szünet előtti utolsó versenyeken mutatkoztak meg, Norrist két dobogós helyezéssel, míg lenyűgöző újonc csapattársa, Oscar Piastri a Belga Nagydíj szombati sprintversenyén második lett.

De míg Norris a B-specifikáció bevezetése előtt nyíltan beszélt az MCL60 hiányosságairól, és utólag még mindig megjegyezte, hogy elég szörnyű az autót vezetni az alacsony sebességű kanyarokban, Brown cáfolja azokat a feltételezéseket, hogy a pilótája megjegyzései demotiválóan hatottak volna a wokingi csapatra.

“Nem, mi mindannyian motiváltak vagyunk” – mondta Brown a Motorsport.com-nak egy exkluzív interjú keretében.

“Valahogy együtt örülünk, együtt morcosak vagyunk. Szóval, ha tett egy megjegyzést, az következetes, az motiváló. Nem vagyunk letörve, keményen harcolunk. Úgy értem, ha megnézzük, milyen rosszul indult a szezon, az kemény volt.”

“Eközben a felszín alatt tudtuk, hogy nagyszerű fejlődést látunk a szélcsatornában, szóval olyan volt, mintha nyilvánosan elszenvedtük volna az év eleji verést, miközben tudtuk, hogy alatta valójában nagyon jól mennek a dolgok.”

“A csapat nagyon jól kezelte, szóval motiváltak vagyunk.”

A McLaren 2023-as év eleji visszaesése, amelynek során a csapat csak szórványosan szerepelt a legjobb tízben, és az első nyolc futamból mindössze háromban szerzett pontot, még mindig messze volt a 2017-es mélypontjától, amikor a Honda versenyképtelen erőforrásaival birkózott.

Brown azonban a 2022-esév során felismerte, hogy valamit változtatni kell, hogy a csapat ne stagnáljon a középmezőny körül. Azonban már túl késő volt ahhoz, hogy a 2023-as évad kezdete előtt helyrehozzák a dolgokat, a McLaren a szezonnyitón elismerte, hogy lemaradt a célhoz képest, ahová el kellett volna érnie.

“Soha nem jutottunk el odáig, ami 2017-ben itt volt [mutat a padlóra], 2021 pedig körülbelül ott [valahol középen]” – tette hozzá Brown.

“Soha nem jutottunk vissza oda. Egyszerűen csak egy bukkanóba ütköztünk, és ezt tavaly is éreztem. Ezeket a dolgokat felismertem a tavalyi év második felében. Volt néhány belső beszélgetésem arról, hogy miért veszítünk lendületet, miért stagnálunk, ami a Forma-1-ben azt jelentette, hogy visszafelé haladunk.”

“Értelmetlen lett volna [idő] felemlegetni a rajtot, tudva, hogy mit fogunk látni 30 nappal később, így csak átláthatóak voltunk, mert az adataink azt mondták, hogy nem ott vagyunk, ahol lennünk kell. Tudtuk, hogy változások vannak készülőben, aztán az adatok azt mondták, hogy a dolgok Ausztriában és Silverstone-ban elkezdenek javulni, és így is lett.”

“Szóval. ez nagy bizalmat adott nekünk, hogy amit az adatokban látunk, az korrelál a pályával, akár jó, akár rossz adatokról van szó.”

A McLaren feltámadása a szezon második felére a kényelmes ötödik helyre emelte a tabellán, miután az elmúlt négy versenyhétvégén képes volt kihívást jelenteni a Ferrarinak, a Mercedesnek és az Aston Martinnak.

A csapat egy alacsony légellenállású szárny fejlesztését helyezi előtérbe, hogy Monzában versenyképesebb legyen, miután Spában a végsebességért küzdött.

Stella: Ezért különleges Piastri teljesítménye

Releváns cikkek