Wolff és Hamilton azonosította, hogy hol ért el kiemelkedő különbséget a Ferrari a Mercedesszel szemben
A Mercedes nem volt az ellenfele a Ferrarinak a pénteki az Azerbajdzsáni kvalifikáción, de Toto Wolff szerint nem arról volt szó, hogy a Mercedes az egész körön időt veszített volna.
Miközben a Ferrari úgy döntött, hogy nem hoz magával jelentős fejlesztéseket Bakuba. Amikor a Forma-1 az áprilisi szünet után újraindult, és a korai domináns erő, a Red Bull is hozott néhány finomítást, ez azt jelentette, hogy ha valamelyik csapat veszíteni fog, az leginkább a Ferrari lehetett.
Ám ennek az ellenkezője bizonyult igaznak, Charles Leclerc sokkoló módon megszerezte magának és a Ferrarinak a szezon első pole pozícióját, míg a Mercedes éllovasa, Lewis Hamilton majdnem egy másodperccel maradt el a tempótól. Tekintettel arra, hogy Hamilton legutóbb az Ausztrál Nagydíjon a második helyen végzett, ami a Mercedes eddigi legeredményesebb szereplése volt a szezonban, ez az újabb visszaesés kissé zavarba ejtő volt a csapatfőnök számára.
„Zavaróak az idők, de küzdünk. Apró a különbség az első három mögött, szóval a legjobbat kell kihoznunk belőle” – ismerte el Wolff.
Viszont ahelyett, hogy a Mercedes a Ferrari és a Red Bull-os Max Verstappen mögött futott volna végig a körön, Wolff kifejtette, hogy valójában a kár nagy része a középső szektorban keletkezett, ahol a Ferrari egyszerűen kiemelkedő.
Wolff ezután máris Imola felé fordítja figyelmét, amely két állomással később lesz az idei naptárban, ahol ígérete szerint a W14 elrendezése megváltozik, mivel a Mercedes igyekszik visszaszerezni a helyét.
Arra a kérdésre, hogy a Mercedes idővesztesége az egyenesekben, vagy az alacsony leszorítóerő-arányú beállítások miatt következik-e be, Wolff így válaszolt.
„Még azt sem lehet mondani, hogy három kanyarban veszítünk. Az első két kanyarban, majd a végén eléggé partiban vagyunk Leclerc-kel és Verstappennel, de a középső szektorban a Ferrarik kiemelkedőek. Szerintem jó helyen vagyunk, csak általában az autó nem stabil a pilóták számára, és nincs elég terhelése.”
„Nem tettünk semmilyen fejlesztést az autóra, az majd Imolára jön, szóval csak a legjobbat kell kihoznunk ebből a csomagból.”
Hamilton elismerte, hogy a Red Bull fölényének ez az aspektusa váratlan volt.
„Nem igazán tudtam, mire számíthatok ezen a hétvégén. Tudtam, hogy a Red Bullok különösen gyorsak lesznek. Nem gondoltam, hogy az egyenesekben ekkora lesz a lemaradásunk.”
Azonban ez az adat jó mutató arra, hogy a Mercedesnek hol kell javulnia, mondta Hamilton.
„Lassabbak vagyunk az egyenesekben, aztán a középső szektorban is lassabbak vagyunk. Szóval sok munkánk van még, hogy ezt kijavítsuk az autón.”
Hamilton hozzátette, a W14-es jelenleg még mindig nem a legkönnyebb vezetni. Azonban úgy véli, képes lehetett volna megelőzni Carlos Sainzt a negyedik helyért. A párost kevesebb mint két tizedmásodperc választotta el egymástól.
„Csak az időzítésen és a ritmusra való ráhangolódáson múlik. Tényleg mindent beleadni nem könnyű a pályán. A Q2-ben küszködtem, több tempóm volt, csak nem jött össze az utolsó kör. A Q3-as első futamom egy igazán édes, édes kör volt. Sajnos egyszerűen nem voltam képes erre, csak egy kicsivel több időre lett volna szükségem, hogy elkapjak egy Ferrarit.”
Azonban kételkedik abban, hogy a holnapi sprintidőmérő és futam előtt sok lehetőség lesz az autó javítására.
„Nem tudunk változtatni az autón. Szóval, ha ez a tempónk, akkor holnap talán egy kicsit többet tudok kihozni belőle, ha ma este tudunk tanulni. Ez mindenképpen jó pozíció a vasárnapi rajthoz. Természetesen ez nem az a pozíció, amit csapatként szeretnénk. Mi azért vagyunk, hogy nyerjünk. Itt mindenki a győzelemre törekszik, és mindenki olyan keményen dolgozik, amennyire csak tud. Ezen a hétvégén még nem volt javulásunk, de dolgozunk rajta, ami remélhetőleg egy kicsit közelebb visz minket a csatához.”
A Mercedesnek szombaton egy újabb, bár, rövidebb kvalifikáción kell átvergődnie az idei év első sprintfutamán, ahol a Mercedes egy erősebb sprint futamgyőzelemmel szeretne reményt adni magának a vasárnapi Azerbajdzsáni Nagydíjra.
Forrás: planetf1.com racefans.netHamilton szerint nincs hatással a jövőjére a Leclercről és a Mercedesről szóló pletyka
Rába Ármin
Összes cikk: 340Releváns cikkek
Andrea Stella: Bízom a fejlesztésekben
Leclerc pályarekorddal szerezte meg a polet
Így néz ki az idei, 2023-as Katari Nagydíj menetrendje
Kiemelt hírünk
Megnyílt a jelentkezés a VMRL F1 23-as Esport bajnokságára!
Kezdetét vette a jelentkezési időszak a Virtual Motorsport Racing League regionális F1 23-as szezonjára, amire szeptember 24-ig lehet jelentkezni! Nagy…