Quantcast
Legfrissebb híreink
Steiner kirohanása a felügyelőkkel kapcsolatban egy ésszerű, rosszul megfogalmazott pont volt
Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Team
Formula 1

Steiner kirohanása a felügyelőkkel kapcsolatban egy ésszerű, rosszul megfogalmazott pont volt

Hlükenberg öt másodperces időbüntetést kapott, miután felelősnek ítélték őt egy ütközésért a Monacó Nagydíj első körében. A szerinte következetlen, magyarázat nélküli büntetés miatt feldühödött Steiner a múlt héten világossá tette érzéseit a médiának.

“A döntést még mindig nem értem. Nekem azt mondták a videón, hogy ütközés látható. Megnéztem számos képet, és nem látok ütközést.”

Ezek voltak a Haas csapatfőnökének, Günther Steiner a szavai, aki a Monacói Nagydíj alatt felháborodott a Nico Hülkenberg ellen hozott döntésen.

“Az első körben büntetést kapunk egy olyan dologért, ami szerintem nem ütközés volt. Az F1 a világ egyik legnagyobb sportja, és még mindig laikusok döntenek olyan emberek sorsáról, akik milliókat fektetnek a karrierjükbe.”

A felügyelők zokon vették Steiner laikus szavát, és beidézték őt a megjegyzései miatt. A Nemzetközi Sportkódex 12.2.1.k cikkének megsértése miatt szabályosan megrovásban részesítették, nevezetesen “olyan nyelvezet használata miatt, amelyről ésszerűen elvárható vagy felfogható, hogy sértő, megalázó vagy helytelen”.

Bár talán az a természet, ahogyan Steiner az üzenetét közvetítette, nem volt éppen a megfelelő módja annak, hogy változtatásra ösztönözzön, az FIA-nak nem szabadna figyelmen kívül hagynia az általa is felhozott jogos észrevételeket.

A Forma-1-es versenyeket egy felügyelőkből álló kvartett felügyeli, amely rendszeresen változik a fordulók között. Egy elnöki testületből egy-egy volt versenyzővel együtt. A maradék kettő közül az egyik a Nemzeti Sporthatóságtól (ASN) érkezik.
Amikor a döntések következetlenségét kritizálják, gyakran a folyamatosan változó felügyelők listáját hibáztatják. 2021-ben az FIA 41 különböző képviselőt alkalmazott a szezon során. A 2022-es évben 36 különböző bírát használtak a 22 futam során, és egyetlen felügyelő sem végzett el feladatot hétnél több versenyen egy évben.
A nemzeti képviselő versenyenkénti változása azonban a legtöbb eltérésért felelős.

A bírák az FIA-tól függetlenül működnek, annak ellenére, hogy a szervezet nevezi ki őket – ezt a szempontot gyakran figyelmen kívül hagyják. Még akkor sem szabadna befolyásolniuk őket, amikor az irányító testület saját munkatársait vizsgálják, ahogyan az történt, amikor az Azerbajdzsáni Nagydíjon a Parc Fermé területéért felelős FIA-képviselőket beidézték, mert Esteban Ocon kis híján balesetet szenvedett egy olyan csoporttal, akiket a verseny utolsó pillanataiban beengedtek a bokszutcába.

FIA
Fotó: André Ferreira/ DPPI/FIA

Nem kell messzire nézni, hogy találjunk másokat is, akiket a bírák következetlen döntései miatt voltak frusztráltak. Tavaly Yuki Tsunoda úgy nyilatkozott, hogy az FIA versenyirányítása és képviselete a nyitó futamokon szuper következetlen volt. A Mercedes versenyzője, George Russell, a nagydíjversenyzők szövetségének (GPDA) vezetője azt mondta, hogy néhány dolgot még ki kell vasalni az idei Ausztrál Nagydíj kaotikus végét követően.

A döntésből, amely bosszantotta Steinert, hiányzott néhány kulcsfontosságú részlet, amely szerint Hülkenberg ütközést okozott a hatos kanyar belső oldalán az első körben.

” Azt, hogy kivel és mivel ütközött, nem pontosították, és az is kérdéses volt, hogy hol történhetett. Úgy tűnt, hogy Logan Sargeant-tel érintkezett, de ez az ötös kanyarban történt. A versenybírák úgy ítélték meg, hogy mivel beugrott, és nem tudta irányítani az autót, és nem kényszerítette oda egy másik autó sem, ez nem kapja meg az első körös incidensre vonatkozó előnyt” – tette hozzá a dokumentum, amely Tim Mayer, Felix Holter, Danny Sullivan és Jean-François Calmes monacói felügyelő döntését foglalja össze.

Kevin Magnussen, Haas, Monaco
Fotó: Zak Mauger/LAT Images/Haas F1 Team

A legszélsőségesebb esetben néhány versenyző még azzal is vádolta a képviselőket, hogy ellenük intézkedtek. 2017-ben Max Verstappen egy idióta felügyelő miatt füstölgött, miután elvesztette a dobogós helyezést az Egyesült Államok Nagydíján, amikor öt másodperces időbüntetést kapott, mert elhagyta a pályát, miközben az utolsó körben megelőzte Kimi Raikkönent.

“Csak egy idióta steward van odafent, aki ellenem hozza a döntéseket” – mondta Verstappen a futam után.

Ezt egyesek úgy értelmezték, hogy az FIA felügyelőjére, Garry Connellyre utalt, aki az előző évben Mexikóban is tagja volt a testületnek, amikor Verstappen egy másik büntetést kapott, ami egy dobogós helyezésébe került. A néhai versenyigazgató, Charlie Whiting azt tanácsolta Verstappennek, hogy kérjen bocsánatot a kirohanásáért, amit azóta meg is tett.
Connelly, aki még mindig aktív tagja a testületnek, később rámutatott, hogy Verstappen kanyarodását valójában az ex-F1-es pilóta, Mika Salo vette észre.

A pillanat hevében a versenyzők nem biztos, hogy hajlamosak beismerni a hibáikat és megérteni, miért büntették meg őket. A versenyzők és a versenybírók közötti feszültségek minden sportágra jellemzőek.
Steiner állandó testületet követel, ami nem olyan radikális, és mások is szimpatizálhatnak a nézetével, bár, ha nyilvánosan akarják ezt az ügyet képviselni, jól tennék, ha alaposan mérlegelnék a szavaikat.

A McLaren cáfolta Red Bullal való motorszerződés meglétét

Forrás: racefans.net  

 

Releváns cikkek