Quantcast
Legfrissebb híreink
Egy versenyző a sisakjába hányt, egy másik pedig majdnem elájult a Katari Nagydíjon
Fotó: Alpine
Formula 1

Egy versenyző a sisakjába hányt, egy másik pedig majdnem elájult a Katari Nagydíjon

Az intenzív Katari Nagydíjon több versenyző is rosszullétről számolt be a dohai sivatag elviselhetetlen hősége miatt.

Esteban Ocon elárulta, hogy a Katari Nagydíj alatt a sisakjába hányt, George Russell pedig majdnem elájult, miközben a pilótákat a perzselő dohai hőség ropogósra sütötte.

Szingapúr hagyományosan a naptár legnehezebb versenye, ha az intenzív hőség kezeléséről van szó, de a vasárnapi kiruccanás a losail-i pályára más szintű fizikai igénybevételt jelentett a pilótáknak.

A Sky Sports-nak nyilatkozva, Ocon elmondta, hogy mennyire nehéz körülmények között kellett versenyeznie.

“Igen, hánytam, azt hiszem, két körön keresztül. Úgy voltam vele, hogy ‘s*** – bocsánat a káromkodásért – ez hosszú lesz’. Próbáltam pontosan arra koncentrálni, amit tennem kell, de ilyen még sosem volt a múltban.”

“Mindig is képes voltam teljes versenytávot teljesíteni. Ma csak a forró levegő volt az oka, és az, hogy mennyire forró volt a motor az autó mögött. Ma olyan 80 fok lehetett az autóban.”

Ocon küzdelmei messze nem jelentették a végét annak a káosznak, amivel a versenyzők Katarban szembesültek. A nyomás alatt lévő újonc Logan Sargeantnek a garázsban kellett kisegíteni az autójából, miután a záró szakaszban betegség miatt kiállni kényszerült.

Lance Stroll szintén küszködött a hőséggel. Az Aston Martin pilótáját az AMR23-as autójának bal első gumija fölé görnyedve filmezték le, miután a futam után a bokszutcában kimászott a járművéből.

A Mercedes pilótája, George Russell, aki az első körben csapattársával, Lewis Hamiltonnal keveredett incidensbe, határesetnek nevezte a körülményeket, viszont a hőmérséklet indokolatlanul megterhelte a versenyzőket.

Charles Leclerc is hozátette, hogy ez egyike volt a legnehezebb versenyeinek.

“Azt hiszem, mindenki [küzdött], kivétel nélkül. Azt hiszem, ez volt versenyzői pályafutásunk legnehezebb versenye.”

“A hőség teljesen őrült volt. Másodszor, rengeteg nagy sebességű kanyarunk van. Harmadszor pedig, ami szerintem a legjelentősebb dolog, a három megállás hozzáadása” – zárta Leclerc.

Leclerc elismerte, hogy a Ferrari helyesen döntött a csapatfőnök váltással 2022 végén

Releváns cikkek