Egy versenyző a sisakjába hányt, egy másik pedig majdnem elájult a Katari Nagydíjon
Az intenzív Katari Nagydíjon több versenyző is rosszullétről számolt be a dohai sivatag elviselhetetlen hősége miatt.
Esteban Ocon elárulta, hogy a Katari Nagydíj alatt a sisakjába hányt, George Russell pedig majdnem elájult, miközben a pilótákat a perzselő dohai hőség ropogósra sütötte.
Szingapúr hagyományosan a naptár legnehezebb versenye, ha az intenzív hőség kezeléséről van szó, de a vasárnapi kiruccanás a losail-i pályára más szintű fizikai igénybevételt jelentett a pilótáknak.
A Sky Sports-nak nyilatkozva, Ocon elmondta, hogy mennyire nehéz körülmények között kellett versenyeznie.
“Igen, hánytam, azt hiszem, két körön keresztül. Úgy voltam vele, hogy ‘s*** – bocsánat a káromkodásért – ez hosszú lesz’. Próbáltam pontosan arra koncentrálni, amit tennem kell, de ilyen még sosem volt a múltban.”
“Mindig is képes voltam teljes versenytávot teljesíteni. Ma csak a forró levegő volt az oka, és az, hogy mennyire forró volt a motor az autó mögött. Ma olyan 80 fok lehetett az autóban.”
Ocon küzdelmei messze nem jelentették a végét annak a káosznak, amivel a versenyzők Katarban szembesültek. A nyomás alatt lévő újonc Logan Sargeantnek a garázsban kellett kisegíteni az autójából, miután a záró szakaszban betegség miatt kiállni kényszerült.
Lance Stroll szintén küszködött a hőséggel. Az Aston Martin pilótáját az AMR23-as autójának bal első gumija fölé görnyedve filmezték le, miután a futam után a bokszutcában kimászott a járművéből.
A Mercedes pilótája, George Russell, aki az első körben csapattársával, Lewis Hamiltonnal keveredett incidensbe, határesetnek nevezte a körülményeket, viszont a hőmérséklet indokolatlanul megterhelte a versenyzőket.
Charles Leclerc is hozátette, hogy ez egyike volt a legnehezebb versenyeinek.
“Azt hiszem, mindenki [küzdött], kivétel nélkül. Azt hiszem, ez volt versenyzői pályafutásunk legnehezebb versenye.”
“A hőség teljesen őrült volt. Másodszor, rengeteg nagy sebességű kanyarunk van. Harmadszor pedig, ami szerintem a legjelentősebb dolog, a három megállás hozzáadása” – zárta Leclerc.
Leclerc elismerte, hogy a Ferrari helyesen döntött a csapatfőnök váltással 2022 végén