Quantcast
Legfrissebb híreink
Slide Up
x
Wolff: A Mercedes mindent megváltoztatott, de nem oldotta meg az alapvető problémát
Fotó: Mercedes AMG Petronas
Formula 1

Wolff: A Mercedes mindent megváltoztatott, de nem oldotta meg az alapvető problémát

A Mercedes még mindig nem tudott alkalmazkodni a 2022-es technikai szabályokhoz, annak ellenére, hogy az elmúlt két évben rengeteget változtattak autójuk tervezésén, állítja Toto Wolff a Mercedes csapatfőnöke.

A csapat nem sokkal a 2023-as autó bemutatása után feladta korábbi koncepcióját, és az idei évre elkészítette az alaposan átdolgozott W15-öst. Az első három futam után azonban a negyedik helyen állnak a bajnokságban.

Wolff szerint a csapat autója nem váltotta be a szimulációik által a jelenlegi szabályok alapján készített előrejelzéseket.

“Úgy gondolom, hogy ’22 elején elvesztettük a fonalat, mert az összes eszközünk és rendszerünk [korábban] olyan autókat adott, amelyek minden egyes évben bajnokságot nyertek” – mondta a Foxnak az Ausztrál Nagydíjon.

“Aztán az új szabályok nagyon is a ground effect körül forogtak, ami azt jelenti, hogy minden szívás a padlón keresztül történik, és mi egy olyan autóval jöttünk ki, amely az adatok és a szélcsatorna szerint minden ígéretet megmutatott, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

“Azóta mindent megváltoztattunk: az elrendezést, a felfüggesztést, a pilóták helyzetét, a sebességváltókat. De úgy tűnik, hogy az alapvető probléma, a lényegét nem oldottuk meg.”

A tavalyi Mercedes tavaly nem tudott futamot nyerni, elődje pedig csak egyetlen győzelmet aratott. Wolff szerint a W15-ös csak csekély előrelépés az előző két autójukhoz képest.

“Kicsit ugyanolyan, mint két éve. Szerintem ez a legjobb a rosszból. Ez egy jobb platform, amin dolgozhatunk, de még mindig nem az az autó, amit egy versenyző igazán jól érez, ha 200 mérföldes sebességgel dobja be a kanyarba.”

Lewis Hamilton, Mercedes
Fotó: Mercedes AMG Petronas

Az autó különösen érzékenynek tűnik a hőmérséklet-változásokra. Lewis Hamilton elégedett volt az egyensúlyával az Albert Parkban tartott utolsó edzésen, majd néhány órával később nem sikerült a Q3-ba jutnia.

“[Lewis] a harmadi kszabadedzés után azt mondta, hogy az autó a legjobb az elmúlt három évben. Nagyon sok hátsó leszorítóerő volt rajta, és magabiztosnak érzi magát.”

“Nem változtattunk sokat az autón. A pálya hőmérséklete öt fokot változott, akár hiszik, akár nem, szóval ez semmi, és az autó átalakult valami olyasmivé, ami három éve a legjobb volt, valami olyanná, ami vezethetetlen.”

“Mindent megvizsgálunk, és van valami, amit a technológiánk nem mutat meg nekünk, mert ez a teljesítményablak olyan szűk, ahol az aero vagy működik, vagy nem” – tette hozzá.

“Délután felerősödött a szél, ez is szerepet játszik, de nem igazán tudtuk pontosan meghatározni.”

Wolff szerint a Mercedesnek több versenyhétvégét kell feláldoznia annak érdekében, hogy megértsék, mit kell tenniük az autójuk javításához.

“Mostanra elérkeztünk arra a pontra, hogy valószínűleg minden egyes futamon kísérleteznünk kell, nem csak pénteken, mert úgy tűnik, hogy a teljesítményünk a hétvége során egyre rosszabb lesz” – mondta.

“Pénteken jók vagyunk, és szombaton is jók vagyunk néhány edzésen, de minél több tapadásunk van, minél gyorsabban megy, annál inkább elérjük az autó teljesítményének plafonját. Az adataink pedig azt mutatják, hogy ez nem a plafon.”

Wolff: A Mercedesnek egy bizonyos ponton kapcsolatba kell lépnie Verstappennel

Slide Up
x

Releváns cikkek