Quantcast
Legfrissebb híreink
Norris: Az eső láthatósága most az egyik legnagyobb biztonsági téma
Fotó: McLaren
Formula 1

Norris: Az eső láthatósága most az egyik legnagyobb biztonsági téma

A McLaren versenyzője, Lando Norris szerint az esőben való kilátás hiánya az egyik legnagyobb témává vált, amellyel foglalkozni kell Dilano van ‘t Hoff Spa-ban történt halálos balesete után.

A Formula Regional versenyzője, van ‘t Hoff szombaton, a verseny utolsó körében vesztette életét, miután a Kemmel egyenesben a heves esőben megpördült, és egy őt követő autó elütötte, mivel az erős permet miatt nem látta őt.

Az eset párhuzamot vont Anthoine Hubert 2019-es F2-es futamon történt halálos balesetével, amely ugyan száraz körülmények között történt, de szintén egy olyan versenyzőt érintett, aki nem tudott reagálni egy előtte álló autóra a Raidillon kijáratánál, amely előtt van ‘t Hoff balesete történt.

Ez a sokat szidott 2021-es Belga Nagydíjat is perspektívába helyezi, miután három biztonsági autós kör után az esőben a borzalmas körülmények miatt leállították.
Norris szerint az, hogy a vízpermet miatti látótávolság hiánya az egyik fő biztonsági probléma, amit a sportnak meg kell oldania.

“Annyi minden között, amit a biztonság érdekében teszünk, azt hiszem, ez az egyik következő legnagyobb téma, amit szerintem, hogy változtatni kell. Amikor nem ülsz az autóban, nem veszed észre, hogy milyen rossz a helyzet. Nem látsz innen a falig [öt méterrel előtted távolabbra]. Nem látsz semmit. Szóval, ha itt megáll egy autó, esélyed sincs reagálni. És ez megtörténhet Spában, ez itt is megtörténhetett volna. Ha valaki elment a kettes kanyarban [a Red Bull Ringen], nem látod, amíg nem késő.”

Az F1 és az FIA olyan kerékjárati íveken vagy sárvédőkön dolgozik, amelyeket csak esőben használnának, és a Brit Nagydíj után Silverstone-ban lesz egy ilyen teszt.

“Szerintem jó dolog, hogy Silverstone-ban végezzük a tesztet, mert a kettes kanyarban akár be is csukhatod a szemed” – mondta Norris, akinek csapata részt vesz a tesztelésben.

“Majdnem jobb dolog becsukni a szemed, mert néha a legjobbat kell kívánni.”

Az AlphaTauri versenyzője, Nyck de Vries szerint az eset azt mutatja, hogy a sportág nem érdemli meg azt a szintű kritikát, amit a rajongóktól kap, amiért konzervatív, ha esik az eső.

“Hallottam, hogy a körülmények nagyon szélsőségesek voltak, és mindig kritizáljuk a rendszert, amikor túl konzervatívak vagyunk, amikor a körülmények nagyon szélsőségesek” – mondta a holland.

“De ez nem szórakozásból való játék. Ez még mindig azt mutatja, hogy komoly veszély van. És ezt komolyan kell vennünk. Ami pedig a pályát és a helyzetet illeti, igen, talán kétszer is meg kell fontolnunk, és meg kell néznünk, mit lehet tenni annak érdekében, hogy a jövőben elkerüljük a súlyos incidenseket.”

Az Alpine versenyzője, Esteban Ocon elárulta, hogy szinte ugyanilyen helyzetbe került a Formula Renault vizes versenyén Spában a korábbi karriere során.

“Pontosan ugyanilyen szituációban voltam a Formula Renault-ban, amikor néztem, hogy merre megyek, nem láttam, és balra volt egy autó, szintén ott. Szóval mindenképpen van mit tanulni, ha ennyi autó fut, és ez nyilvánvalóan egy nagyon szomorú nap.”

Norris csapattársa, Oscar Piastri a McLaren tesztjét a Mercedes tesztpilótája, Mick Schumacher mellett vezeti majd, és örömmel fogadta, hogy részt vehet az FIA sárvédős tesztjén.

“A verseny után Silverstone-ban esős időjárási tesztet végzünk a sárvédővel, így az FIA máris megpróbálja kezelni a láthatóság kérdését. Én is részt veszek majd azon a teszten, így első kézből tapasztalhatom meg [a körülményeket].” Nem tudok eleget a balesetről ahhoz, hogy arról beszéljek, hogy mi történhetett volna utána. Azt hiszem, nyilvánvalóan nagy vizsgálat lesz az ügyben. Mert nyilvánvalóan nem akarjuk, hogy ez továbbra is megtörténjen.”

Így néz ki az idei, 2023-as Brit Nagydíj menetrendje

Forrás: motosport.com Global  

Releváns cikkek