Quantcast
Legfrissebb híreink
Albon már máshogy kezelné a helyzetet, mint amikor a Red Bull versenyzője volt
Fotó: Williams Racing
Formula 1

Albon már máshogy kezelné a helyzetet, mint amikor a Red Bull versenyzője volt

Alexander Albon elmondta, hogy mit tanult Max Verstappen mellett amíg a csapattársa volt, és hogy milyen tudást tud felhasználni a Williamsnél.

Albon már a negyedik szezonját tölti a Forma-1 berkein belül, ami egy igen eseménydús időszak volt ezt megelőzően, mivel a Toro Rosso-val debütált, és egy gyors váltással a Red Bull-nál találta magát Max Verstappen mellett. Aztán kihagyott egy évet és a Williamsnél kötött ki, ahol úgy tűnik, hogy megtalálta a helyét.

A tél alatt Albon visszaemlékezett a hollanddal töltött idejére, ami elmondása szerint nem volt mindig a legkönnyebb mivel a csapat főképp Verstappenről szólt.

“Ha őszinte akarok lenni, úgy gondolom, hogy ez egy kicsit túl volt tolva.”

“Ez főképp inkább a tapasztalatodról szól, hogy mennyire tudod jól kezelni az autót. Mondok egy példát. Nekem a Red Bull vezetése kihívást jelentett és nem voltam komfortos vele. A csapat próbált segíteni ebben, hogy sokkal jobban érezzem magamat benne. Sokat küzdöttem vele, de mostanra ez a negyedik évem a Forma-1-ben, és rájöttem arra, hogy sok mindent sokkal jobban és máshogy kezelhettem volna.”

“Inkább arról lenne szó, hogy magára hagyjuk az autót, és elkezdjük körbejárni a problémákat. Az ilyesmit a tükörben látod, hiszen ez a normális. Viszont nem alázom meg magamat amiatt, amit 2-3 évvel ezelőtt nem tudtam.”

Másfél évvel azután, hogy a fiatal thai debütált a bikásoknál, szednie kellett a sátorfáját, ugyanis a csapat döntése által Sergio Pérez kapta meg a második ülést Max Verstappen mellett. Ezzel pedig Albon egy évre ülés nélkül maradt, viszont a szerencsésen alakult a helyzete, mivel 2022-től a Williams csapatát erősíthette. Ezáltal pedig kétéves szerződése van a brit csapattal, ahol egyre inkább vezető szerepet tölt be.

Alexander Albon, Williams Racing
Fotó: Williams Racing

“Az emberek azt hiszik, hogy a csapatok a versenyzők köré építik az autót, de nem ez a helyzet. Ez arról szól, hogy hogyan tudunk a leggyorsabban körbe menni a pályán. Persze ha egy versenyző azt szeretné, hogy egy bizonyos [fejlesztési] irányban legyen gyorsabb az autó, akkor természetesen elmegyünk abba az irányba. Ebből a szempontból tulajdonképpen nagyon egyszerű.”

A mostani tapasztalat azt jelenti, hogy Albon már jobban tudja, hogy mit vár el egy autótól.

“Annak ellenére, hogy a köridők viszonylag közel vannak egymáshoz, az érzés és az, hogy ahogyan a köridőt kihozod egy autóból, teljesen eltérő lehet. Tényleg el kell kezdened változtatni a vezetési stílusodat, hogy működjön. Határozottan vannak olyan területek, ahol úgy érzem, hogy nem inkább a Red Bull autója felé próbálom terelni az autót, hanem inkább a szerintem leggyorsabb út felé.”

A Williamsnél töltött jó egy év után Albon úgy tűnik, visszatért régi önmagához. A thaiföldi nem titkolta, hogy a Red Bullnál töltött időszak és az egy év kihagyás mentálisan is kemény volt, de az önbizalma még mindig megvan.

“Eléggé magabiztos vagyok magamban. Úgy érzem, hogy legtöbbször inkább pesszimista vagyok, mint optimista. Hosszú távú szerződésem van a Williamsszel. Van egy közös célunk itt, hogy a jövőre gondoljunk, és ez persze mindig jó érzés. A stabilitás bármilyen karrierben kiváltság, különösen a Forma-1-ben. Kevésbé érzem úgy, hogy bizonyítanom kell, mert úgy érzem, tavaly elég jó munkát végeztem. Most már inkább a jövőre kell gondolnom. Nem akarunk abban a helyzetben lenni, amiben most vagyunk, és javulnunk kell.”

Ebből a szempontból a Bahreini Nagydíj nagy lépés volt Albon és a Williams számára. A thaiföldi a szezon első futamán saját erőből tudott pontot szerezni. Ez pedig váratlan eredmény a csapat számára, de mindenképpen pozitív jel. Különösen, hogy az újonc Logan Sargeant is a tizenkettedik helyen ért célba, nem sokkal Albon mögött.

Új esély nyílt egy második Mexikói Nagydíjra Pérez apja szerint

Forrás: gpblog.com  

Releváns cikkek