Quantcast
Legfrissebb híreink
Alonso: Én vagyok az egyetlen bajnok, aki elérhető 2025-re
Fotó: Aston Martin F1 Team
Formula 1

Alonso: Én vagyok az egyetlen bajnok, aki elérhető 2025-re

Fernando Alonso ragaszkodik ahhoz, hogy a Forma-1-es pilótapiacon tapasztalható felfordulás közepette továbbra is az Aston Martinnal való sikertörténetének folytatása marad a prioritása 2025-re.

Ugyanakkor azt is jelezte, hogy kész megfontolni a jövő évi csapatváltást, miután Lewis Hamilton úgy döntött, hogy a Ferrarihoz csatlakozik, ami üres helyet teremtett a Mercedesnél.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke, aki mérlegeli a lehetőségeit, hogy kit állítson jövőre George Russell mellé, korábban kizárta, hogy Alonsóval dolgozzon együtt.
A Mercedes legutóbbi kapcsolata a kétszeres világbajnokkal nem volt pozitív.

Bár Alonso 2007-ben négy futamot nyert a McLarennek, amikor az a Mercedes gyári csapata volt, a “Spygate” epizódban való részvétele a csapat kizárását a konstruktőri bajnokságból és egy példátlan, 100 millió dolláros büntetést is eredményezett abban az évben.

“Fernandónak van némi múltja a Mercedesszel, és ez nem volt mindig a legjobb” – ismerte el Wolff 2017-ben, amikor arról kérdezték, hogy Alonso esetleg valaha is Hamiltonnal alkothatna egy párt.

A spanyol versenyző azonban úgy érzi, Wolff számítása megváltozhatott, mivel a Mercedes azzal a lehetőséggel néz szembe, hogy a modern korszakában először indulhat úgy egy világbajnokságon, hogy nincs világbajnok a pilótái között.

Miközben továbbra is hangsúlyozta elkötelezettségét az Aston Martin mellett, valamint a csapat nyilvánvaló fejlődését és potenciálját, azt is világossá tette, hogy ha Wolff jövőre világbajnokot akar a pilótái között, akkor csak egy lehetősége van.
Sőt, azt állította, hogy nem szabad alábecsülni a világbajnokok között a hitvallását.

Fernando Alonso, Aston Martin
Fotó: Aston Martin F1 Team

“Tisztában vagyok a helyzetemmel, ami nagyon egyedi. Csak három világbajnok van a rajtrácson, és gyors világbajnokok, mert a múltban talán volt néhány világbajnok, ahol nem voltak annyira elkötelezettek a gyorsaság iránt.”

Az elmúlt szezonokban több bajnok is távozott a Forma-1-ből, legutóbb Fernando Alonso elődje az Aston Martinban, a német Sebastian Vettel.
A csapat 2023-ban jelentős lépést tett előre, amikor a kétszeres világbajnok érkezett a helyére.

“Valószínűleg én vagyok az egyetlen, aki elérhető ’25-re, szóval jó helyzetben vagyok” – folytatta Alonso.

“De ugyanakkor, amikor meghozom a döntést, hogy a jövőben is versenyezni akarok-e vagy sem, az első és egyetlen beszélgetésem az elején az Aston Martinnal lesz, mert ez lesz az egyetlen prioritásom.”

Alonso idén lesz 43 éves, és bevallotta, hogy még nem döntötte el, meddig szeretné még folytatni a versenyzést. A Forma-1 egyre bővülő naptára minden eddiginél idő igényesebb, és idén rekordszámú, 24 fordulós lesz.

“Van néhány fázis, amin át kell mennem” – magyarázta.

“Először is, el kell döntenem magamnak, hogy mit akarok tenni a jövőben, ha az életemet, ismét csak néhány évig ennek a sportnak akarom szentelni, amit szeretek.”

Fernando Alonso, Aston Martin
Fotó: Aston Martin F1 Team

“Imádok vezetni. Egész télen vezettem. Különböző autókkal, DTM autó, rally cross, rally autóval és gokarttal.. Szóval szeretem a Forma-1-et, de általában véve imádok vezetni. Szóval ha nem a Forma-1, akkor a motorsport bármely más formája boldoggá tesz, és talán több időm marad a magánéletemre, ami szintén nagyon fontos ebben a korban. De ez egy olyan döntés, amit magammal kell meghoznom.”

“Gondolkodnom kell, és végül el kell köteleznem magam egy csapat mellett, és meg kell győződnöm arról, hogy megértem, hogy az életem következő néhány évében 100%-ban ez a csapat lesz az időm. Amint meghozom ezt a döntést, szeretnék leülni az Aston Martinnal, és azt mondani, hogy oké, én hozom meg ezeket a döntéseket.”

Alonso ismét hangsúlyozta az Aston Martinhoz való hűségét.

“Szeretném folytatni ezt a projektet, mert úgy gondolom, hogy az elmúlt évben jó lépést tettünk előre.

“Sok mindent építettünk együtt. Itt van ez az új létesítmény. Mindenünk megvan ahhoz, hogy sikeresek legyünk a jövőben, és bízom ebben a projektben. Szóval ez lesz az első számú prioritásom, amikor azt mondom, hogy először az Aston Martinnal szeretnék beszélni, mert nagyon is részének érzem ezt a projektet.”

“De ha nem tudunk megegyezni, és el akarom kötelezni magam a Forma-1-es versenyzésre, tudom, hogy kiváltságos helyzetben vagyok, valószínűleg vonzó vagyok más csapatok számára, a tavaly látott teljesítmény miatt.. Ahogy mondtam, csak három világbajnok van a rajtrácson, és csak egy elérhető.”

Ha a spanyol új, többéves szerződést kötne egy Forma-1-es csapattal, az legalább 45 éves koráig kötelezné őt a versenyzésre, ami jóval idősebb, mint a legtöbb mostani pilóta. Elismerte, hogy nem számított arra, hogy ilyen sokáig versenyezhet.”

“Néhány évvel ezelőtt azt mondtam volna, hogy talán 42 vagy 41 a határ. Most, miután láttam magam tavaly, motiváltan és jól teljesítettem, arra gondoltam, hogy talán még néhány évig versenyezhetek.”

“Ezen a télen egy kicsit túlteljesítettem az elvárásokat, ami a fizikai teszteket és mindent, amit csináltam, illeti. Szóval azt mondanám, hogy ha motivált vagy, és ha el akarod kötelezni magad, akkor talán 48-ig, 49-ig vagy akármeddig, vagy akár 50-ig is versenyezhetsz.”

Azonban még nem biztos, hogy ilyen sokáig akarja folytatni.

“Az életben mindent fel kell adnod. A Forma-1 teljes odaadást igényel.”

“Ez az én [21.] szezonom az F1-ben, és 24 éven át az életemet adtam ennek a sportnak, aminek örülök, és jól vagyok vele. Még néhány évig folytathatom, de nem tudom, hogy 50 éves koromig versenyezni fogok-e, ilyen megterhelő naptárral és hasonló dolgokkal. Nem a képességek miatt, hanem azért, mert vannak más dolgok is az életben, amikre kíváncsi [vagyok]”.

Fernando Alonso, Aston Martin
Fotó: Aston Martin F1 Team

Alonso elvetette az új szezonra való felkészüléssel kapcsolatos aggodalmakat, miután a tél folyamán kiigazította edzés- és táplálkozási rendszerét.

“Fittebbnek érzem magam, mint valaha” – mondta.

“Azok a számok, amelyeket minden szezonban elvégzett fizikai teszteken elértünk, idén voltak a valaha volt legjobbak.”

“De idén egy kicsit másképp edzettem. Mint mondtam, egy táplálkozási szakembert is bevontam a csapatba, ami egy kicsit megváltoztatta a látásmódunkat és a testünk felkészítését. Minden, amit az életben teszek, és minden, amit az elmúlt hónapokban tettem, csak azért volt, hogy minden eddiginél jobban felkészüljek egy nagyon hosszú szezonra, és arra az esetre is felkészüljek, ha tovább akarok versenyezni, hogy jobb legyek, mint valaha.”

Egy másik megjegyzésében, amely úgy tűnt, hogy az esetleges jövőbeli munkaadóinak szólt, a kétszeres világbajnok azt mondta, hogy nem hajlandó továbbra is a Forma-1-ben folytatni, hogy a maximumnál kevesebbet adjon, és a győzelmeknél kevesebbért versenyezzen.

“Ha elkötelezem magam egy jövőbeli projekt mellett, a következő évre vagy a következő néhány évre, akkor először magamnak kell készen állnom arra, hogy elkötelezzem magam. Nem fogok még néhány évet vezetni a Forma-1-ben csak azért, hogy vezessek és szórakozzak. Nem vagyok ilyen versenyző, nem vagyok ilyen ember.”

“Ha továbbra is vezetni akarok, akkor azért, mert tudom, magamból kiindulva, hogy 200%-ot tudok nyújtani a csapatnak a pályán és azon kívül is. A szimulátoros munka, a marketing munka, az eredmények szállítása a pályán. Szóval, erre készülök arra az esetre, ha továbbra is versenyezni akarok, és ha továbbra is versenyezni akarok, meglátjuk, mik a lehetőségek.

“Az első számú prioritásom mindig az lesz, hogy leüljek és megbeszéljem az Astonnal. Tavaly lehetőséget kaptam tőlük, hogy csatlakozhassak ehhez a szervezethez, amelyre nagyon büszke vagyok, hogy a tagja lehetek. Az új gyárral, mindazzal, ami történik, nagy jövő áll előttünk ebben a csapatban. Szeretnék minden lehetőséget megvizsgálni, hogy hosszú évekig itt versenyezhessek.”

Ricciardo az első öt helyezést célozza meg az RB-vel

Releváns cikkek